Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#332 --- Nog Eentje

 

Een nieuw jaar met jou. Een die je kunt toevoegen aan je leeftijd die al enkele jaren dezelfde blijft. Samen met andere vrienden, op een plek waar we alleen over kunnen fantaseren. Een imaginaire hemel.

Geen idee of je er nog steeds zou rond racen op je motor, afslaande auto’s wel ontwijkend. Of we er zouden klinken met gin tonics die, op een goede avond, ons geheugen zouden vullen met gaten. Of je er op impulsieve momenten in het weekend de oprit zou oprijden, schaterlachend. Of het een plek is waar we zouden terugblikken naar een tijd waar we broer en zus speelden. Waar we zorgeloos, als kleinsten van de klas, de schoolbanken deelden.

Het is een plek die we nu volledige zelf kunnen vormgeven, vol licht en positiviteit. Jij als eeuwige constante, ik veranderend door de tijd. Het maakt niet uit of de bomen er groen zijn, de seizoenen afwisselen, of de aarde rond de zon draait. Al zouden we drijven in woestijnen, of wandelen op de bodem van de oceaan. We zouden kunnen bijkletsen, nieuwe momenten maken en klinken op het nieuwe jaar.

Toch is die plek met licht af en toe moeilijk te vinden in het duister. Vaak loop ik er onbewust voorbij, toch blijft het een plaats die nooit verloren gaat. Een soort Atlantis van onze herinnering. Graag nog één nieuw jaar. Waar de nacht met stilstaand vuurwerk vol leven zit en jij naast mij, geen deel uitmaakt van de sterren.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi V.key, mooi en indringend geschreven. 
De laatste alinea laat me met vragen achter. Waarom nog één jaar? Heeft de hp plannen om er zelf een einde aan te maken? Of bedoel je dat de hp nog een extra Nieuwjaar wil, dus een extra nacht met vuurwerk?

Eentje dat je kan --- Een die je kan (persoonlijk vind ik "kunt" mooier lezen)

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dankje Fief! Ik heb je opmerking meegenomen. De laatste alinea gaat voor mij over verdriet dat slijt maar nooit helemaal weggaat. De laatste zinnen gaan inderdaad over de wens die de hp heeft om nog één keertje Nieuwjaar (of een nieuw jaar) te vieren met iemand die er niet meer is. Om samen vuurwerk te zien ipv op je eentje naar die ene ster in de hemel te kijken.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je komt amper aan de helft van het toegestane woordenaantal en toch is alles gezegd, geen woord teveel en jouw verhaal is af!