Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

332 - Hoe denkt u er nu zelf over

‘Maar... Hoe denkt u er nu zelf over?’

’Ik vind dat moeilijk, weet u? De tijd was anders. Papa overleed, mama was al dood, en ik had alleen de stieffamilie. Hoe oud was ik eigenlijk? Ik had er ook niet per definitie een hekel aan. Want zorgen voor mensen, hoe ondankbaar ze ook zijn, het bracht geruststelling en ritme. Een soort van zingeving’.

’Maar dan hebt u het nu toch veel makkelijker?’

’Ja. Ergens wel. Ik hoef helemaal niets meer. Geen was, geen vieze vloeren, geen gezeur. Nooit gezeur. Er is niets. Prinsheerlijk is ook maar een uitdrukking moet u begrijpen. Prinsessenheerlijk bestaat niet eens. Laat staan dat het schoentje nog past na al die jaren’.

’Maar waar zoekt u dan het geluk?’

’Eerlijk gezegd, ik denk, in een soort van vrijheid. Lopen door de bossen. Mama die lacht, papa die thuis is. Bevroren gras. Een groot vuur. Op mijn blote voeten uit bed om op het landgoed te kijken naar de mensen die feestvieren. Maar tegenwoordig zou ik, denk ik, liever daar staan. Op het land. Opgaan in de massa.Tussen de mensen’.

’Denkt u dat u in die positie verkeerd? Wat zouden de mensen daar wel niet van vinden? En uw man? Uw familie?’

 

 

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag Madrid

Dank voor je tekst. Ik vind het wat cryptisch en daarom vind ik het wat moeilijk om erover te oordelen.

Johanna

   

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Johanna,

Ja waarschijnlijk is het te cryptisch. Het is een vraaggesprek met Assepoester. Althans een deel ervan. Ik probeer mezelf te bedenken of Assepoester tevreden nadat ze voor een prins koos die ze eigenlijk helemaal niet kent. Dat is een verhaalidee die ik heb. En dit is een verkenning van een klein stukje idee daarover.

Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, nu ik je uitleg hierboven lees snap ik het verhaal beter. Het leest als een passage uit een boek en het heeft niet echt iets met de opdracht te maken. Misschien dat het daarom vragen oproept.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief, dat begrijp ik. Je hebt gelijk. Voor mij was deze schrijfopdracht meer een associatie met een verhaalidee. Zelf vind ik overigens wel dat ik de opdracht zijdelings raakte. 
 

Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het glazen muiltje was een hint maar pas als je door hebt dat Assepoester aan het woord is kan je de tekst volledig begrijpen en wordt het ook duidelijk dat haar geliefkoosde plek om te vieren zich tussen het volk bevindt. Knap 'geregistreerd'.