Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#331 - Het leven van een vuurpijl

Eindelijk is het dan zover. Na maanden van wachten krijg ik straks de kans om de wereld te laten zien wat ik waard ben. Als een vlinder zal ik uit mijn cocon ontwaken. Mijn vleugels uitslaan. De hemel invliegen en daar stralen. Een explosie van kleuren zal weerkaatst worden in de ogen van de wachtende kinderen. De spanning op hun gezichtjes. Hier hebben ze dagen naar uitgekeken.

Daar leef je als vuurpijl voor. Stralende kinderogen. Te mogen voldoen aan die kinderdroom. Dat is de zin van het vuurpijl bestaan.

Heel even wachten maar meer. Er zijn nog twee vuurpijlen voor mij. Wat is dit spannend. Ik hoor de kinderen juichen als er een pijl de lucht ingaat. Hun ogen glinsteren. Nog maar één vuurpijl te gaan en dan is het mijn beurt. Geweldig is dit. Ik tril helemaal. Dit is mijn moment. Hier wacht ik mijn hele vuurpijl leven al op. Nu is het aan mij om te exploderen, te zorgen voor blije gezichten. Het is zover. Mijn lont wordt aangestoken. Opletten nu, het gaat gebeuren...

”O, jongens, deze doet het niet. Pak de volgende maar.”

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooie metafoor in die eerste alinea Lydia.

Wat betreft vuurwerk komt het kind in ons allen boven. En dan de downer; zo'n vuurpijl gun je toch een knallend einde?

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lydia, welkom op het forum. Mooi verhaal, maar wat een domper voor de vuurpijl. Kijk je ergens zo naar uit en dan werkt het niet. Goed beschreven, graag gelezen. Ik kijk uit naar je volgende inzending.

Heel even wachten maar meer. --- hier is iets misgegaan, denk ik.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ja, wat een domper voor zo'n pijl. Mooi naar het eind toegewerkt.

Voor mij zouden een paar gesproken zinnen door bijvoorbeeld de verwachtingsvolle kinderen, me nog meer helpen het verhaal 'in te komen'. Nu houd je me nog wat op afstand door de overdenking en de observatie.

In de zin die Fief al aangaf, neem ik aan dat je 'weer' i.p.v. 'meer' bedoelt.