Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

331 - Pijlen

Geachte Pijlen, sierlijke Pijlen, keiharde knal Pijlen,

Dit jaar gaan we, ondanks ons vurige verlangen, de lucht niet in. De plofdown is voor niemand makkelijk. We willen jullie dan ook het dringende advies geven om niet stiekem de lucht in te gaan.

Mogelijk bestaan er mensen die dat wel graag willen. 

Binnen de bond van en voor (vuur)pijlen, hebben we de volgende richtlijnen geschreven:

-Ontstoken worden: Verboden!

-Uit de opbergplek: Nee!

-Feesten: Verboden!

-Sissen en/of knallen: Nee!

-Jezelf aangeven bij de politie: Zeker niet! (lig trots in de stapel stof waarin je bent achtergebleven).

Ons jaar komt wel. Hopelijk branden we in 2021. En anders schieten we onszelf in 2022 massaal de lucht in. Dan burnen we gewoon de #MTF fles uit.

Hou vol. Stay strong. Wees lief en onbrandbaar voor elkaar.

Groeten,

Dbvp

Ps. Pijlarisatie is van alle tijden. Wees kritisch. Laat je niet opstoken.

Pps. Al het voorgenoemde is uiteraard niet van toepassing op de functionele pijlen onder ons. We wensen onze collega’s in sneeuwachtige gebieden een knallend en opvallend seizoen toe.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief via www.dannoglieverdeluchtin.nl

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, goed gevonden die plofdown, pijlarisatie. Het had ook zo een uitzending voor politieke pijlen kunnen zijn. Origineel idee. Met een brede glimlach gelezen. 

In de aanhef hoeft pijlen niet met een hoofdletter geschreven te worden. Verder in de tekst schrijf je het ook met een kleine letter. 

Dbvp ---- moet dit niet DBvP of DBVP zijn? 

Misschien had je de tekst bij Pps ook gewoon in de tekst kunnen zetten. 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, welkom op dit forum. Je eerste bijdrage knalt er meteen in! Mooie insteek heb je gekozen, ik kijk uit naar je volgende bijdragen. Met plezier gelezen!
Klein zeurtje; strikt genomen zou er moeten staan: Hopelijk branden we in 2022. En anders schieten we onszelf in 2023 massaal de lucht in. Immers, het afsteken van vuurwerk gebeurt doorgaans na 12 u `s avonds, wanneer het nieuwe jaar al is begonnen.  

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, leuke insteek, lekker krachtig. Plofdown is leuk gevonden. Wel denk ik er onwillekeurig bij aan de plofkip: de eerste (figuurlijke) associatie van 'plof' is 'veel te veel/groot/dik/etc' in plaats van 'ontplofdown'. Benieuwd naar meer van je schrijverij!

Wat is btw de #MTF fles? Motherfucking? Male to Female? Mastodont aux Truites Flambées?

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is natuurlijk vreemd om iets te waarschuwen niet te ontploffen als dat iets het zelf niet in de hand heeft. Maar grappig zijn ze wel, de plofdown en verwijzingen naar de huidige situatie en bijhorende regels.

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief, Dank voor jouw uitgebreide reactie. Ik schreef dit nogal spontaan. Ik kon niet slapen en dacht laat ik eens eens schrijfopdracht doen. Dus al typende op mijn smartphone kwam dit eruit. De Pps. heb ik ook daadwerkelijk later toegevoegd. Een van mijn grootste valkuilen is overigens dat ik alles heel spontaan en snel schrijf. Vaak komt het verbeteren, als ik dat al doe, pas later. Dus als ik dit ga herschrijven dan neem ik jouw (goede) suggesties mee. Dat is namelijk wel mijn goede voornemen. Om meer nauwkeurig te gaan schrijven. Wel kan ik op voorhand zeggen dat je vaak chaosverhalen van mij gaat aantreffen hier. 

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Gi, dank voor de reactie. Ik ben zelf eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar wat ik hier allemaal ga schrijven.

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@kruidnagel, Die plofkip gedachte had ik eigenlijk zelf ook 🙂.

Motherfucking inderdaad. Hoewel jouw Franse suggestie ook prachtig is. Het valt mij op dat er in de communicatie over Corona door de overheid weleens van die foutige Engelse termen zitten. Vandaar kwam de burnende #MTF in het verhaal.

Hopelijk ben ik hier nog een tijdje om wat meer verhaaltjes te schrijven.

Dank voor jouw reactie.

 

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Ton, Mee eens. De jaartallen zouden anders moeten zijn. Maar ja. Gewoon te deprimerend. 2022/2023 - hoe ver weg is dat?

Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Katja, vreemd inderdaad. Maar ja een vuurpijl die denkt in menselijke gedachten en gevoelens was in mijn hoofd ook baas over eigen lontje.

Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als je nou de volgende keer eerst je verhaal een dag laat rusten en het dan nog eens overleest voor je het plaatst, wordt het alleen nog maar beter. Ik ben benieuwd naar je volgende inzending.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Vooral dat het bij een advies blijft, daar hebben we wat aan. :-)

Lekker puntig beschreven. Humorvol, maar niet over de rand van flauw. (Wat zeker bij woordspelingen nog weleens een gevaar is.)