Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

331 Stille nacht

 

Wijlen mijn moeder, een vuurpijl van Chinese origine, zei vaak tegen mij: “Jongen, ooit word jij het stralend middelpunt van een knalfeest. Daar heb je alles voor in huis: je bouw, je extraverte – zo niet explosieve – innerlijk, je sprankelend, kleurrijk uiterlijk.”
    Mijn broers en zussen zijn in de loop van de voorbije jaren een voor een het huis uitgevlogen; de een wat enthousiaster dan de ander, maar uiteindelijk hebben ze allemaal het luchtruim gekozen.
    Dit jaar ben ik aan de beurt. Nee, correctie: zou ik aan de beurt zijn. Het gaat niet door; een of ander stompzinnig virus (sommigen zeggen een Chinees virus, hoe wrang kan het zijn) moet zo nodig de wereld terroriseren: alles en iedereen moet dit oudjaar binnen blijven.
    De EOD heeft mij zojuist onder het bed vandaan gehaald. Ik probeerde mezelf nog in een hoekje spinrag te verstoppen; maar helaas, tevergeefs.
    En nu lig ik, samen met knallers, gillers, fonteinen en enge cobra’s, lijdzaam in een donkere, gepantserde bus.
    Voor mij zal er geen glitter en glamour zijn, zullen er geen aah’s en ooh’s klinken. Over een uur zal ik een stille dood sterven en weer worden wat ik ooit was: buskruit.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wow InSpe, wat een goed verhaal. Ik werd er stil van. Ondanks de stilte toch een fijne jaarwisseling.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi InSpe, mijn medeleven gaat uit naar jouw HP. Je hebt hem een ziel gegeven, alleen jammer dat die ziel nu in een donkere gepantserde bus ligt te verkommeren in afwachting van de dood. Ik ben zeer onder de indruk van je verhaal, complimenten! 

Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Knalfeest mag aan elkaar en '...ooit word jij...' 

Dat ze een voor een het huis uitvlogen vind ik leuk gevonden. Mooi verhaaltje; de verwachting en de teleurstelling zijn goed uitgewerkt.

 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inderdaad, ze vlogen een voor een het huis uit, treffend! Ook de titel is goed gevonden. Als hij eindigt als buskruid is er nog hoop op leven. Alleen nog langer wachten.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Iedereen bedankt voor het lieve, fijne commentaar.
 

@ Evelien, Ik heb de foutjes aangepast. Ik heb ze gewoon over het hoofd gezien; zo zie je maar weer dat je gewoon blind kunt zijn voor je eigen tekst.

Voor iedereen: een fijne jaarwisseling en gezond nieuwjaar

 

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De EOD zal die dingen echt niet recyclen tot buskruit en karton. Nee ze worden onder twee meter zand of aarde gecontroleerd tot ontploffing gebracht. Zonder aanzien des persoons voor wormen, duizendpoten, pissebedden, spinnetjes, luizen, neten, schepselen die je zelfs niet ziet maar er toch zijn mogen.

Flauw, geef ik toe. In tegenstelling tot het onderwerpelijk verhaal, dat zeker geen straf was om te lezen. Een lach en een traan deden de wangen van uw favoriete reaguurder meer dan eens opgloeien van onverwachte energie.

Nee zonder dollen, best een aardig stukje.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo HaveeWee,
Weer wat geleerd: nooit geweten wat de EOD met vuurwerk etc. doet. Nu wel dus.
En dank je voor je compliment.
Groetjes