Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 331 Een vurig gesprek

 

“Dat had nummer één zeker niet zo bedoeld.”
“Neen, zoiets doe je niet opzettelijk, maar nu zitten wij hier wel vast tot volgend jaar.”
“Wat is er precies gebeurd?”
“Nummer één  ontplofte in de hand van die gozer. Ik heb er in mijn euforie om te worden afgestoken niet op gelet of die eerst de gebruiksaanwijzing had gelezen. Ik hoorde Iemand zeggen dat er voortaan  vijf minder zullen zijn.”
“Vijf wat minder?”
“Vijf babes.”
“Hoe bedoel je vijf babes?”
“Dat zeiden ze over hem.”
“Wat dan?”
“Wel, ze hadden het over een boek van La Rochelle: ‘L’homme couvert de femmes’.”
“Wat had dat ermee te maken?”
“Letterlijk vertaald,  klinkt het als de man die door vrouwen bedolven  wordt.”
“Ik zie geen enkel verband tussen de explosie en vrouwen.”
“Nou, die twee waren vast  intellectuelen. Zij hadden het onderling  over de Nederlandse vertaling van dat boek door ene Anton van der Niet met als titel:  ‘Aan elke vinger een vrouw’ en dat hij het voortaan met vijf zal moeten stellen.”

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Briljant, Gi. Wederom een aantal interessante wetenswaaardigheden toegevoegd. Met brede glimlach gelezen. Klein zeurtje over "zegden". Het is blijkbaar typisch Vlaams, maar het wordt meestal in formelere teksten gebruikt. "Zeiden"  leest hier beter, maar dat is mijn persoonlijke mening. Het doet verder niets af aan dit verhaal.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

10 vrouwen lijkt mij toch al wat veel 🙂. Lekker intellectueel de vingers weggeknald. Ik vind dit een leuk geschreven verhaal.