Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #330 - Terras

 

Zelf was ik écht niet het type om op een blind date te gaan, maar hier zat ik dan met keurig gelakte nagels, haar perfect in model - thank god dat de kappers weer open mochten - en een nieuw jurkje.

De net opnieuw geopende terrassen zaten bomvol, maar mijn reservering had me een plekje verzekerd. Ik keek weer op mijn telefoon, hoewel Julia had gezegd dat hij mijn nummer niet had en mij wel zou herkennen op basis van haar omschrijving. Ik vroeg me af wat die beschrijving dan precies was. Mijn tafeltje stond eigenlijk precies goed voor ieder onderdeel van deze date. Zo kon ik precies in de gaten houden wie er aan kwam lopen, wat dus betekende dat ik, als het nodig was, ook ongezien de menigte in kon vluchten. Die kerel had mijn nummer toch niet. Mocht hij wél interessant blijken, stond ons tafeltje het meest vrije van allemaal. De laatste overblijfselen van de anderhalvemetersamenleving.

Julia vond een blind date ook echt blind, dus had ze me niet veel meer verteld dan dat hij ‘anders’ was. Mijn exen had twee dingen gemeen: topbaan en saai. Dat somde het toch wel op, met enkele variaties hier en daar.
Ik bestudeerde de mensenmenigte. Er kwam een man aangelopen met blauwe ogen en donkere krullen. Hij glimlachte, alsof hij wist dat iemand naar hem keek. Hij stak zijn hand op en liep zwierig om een kale man in werkkleding heen die op zijn telefoon keek. Ik stak mijn hand ook op, maar de man veranderde opeens van richting en begroette een oudere dame. Verbouwereerd liet ik mijn hand zakken toen ik merkte dat de kale man voor me stond. Hij stak een hand uit: ‘Hoi, ik ben, John! Jij bent Bernadette?’ Op zijn telefoon zag ik mijn foto. Ik slikte. 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Xom, welkom op het forum. Een leuke eerste bijdrage. Een blind date, altijd een leuk onderwerp voor een verhaal en zeker voor deze opdracht. Leuk geschreven. Ik miste alleen wat er nou zo vreemd was aan de man, behalve dan dat hij Julia heette. 
Verder graag gelezen. Ik kijk uit naar je volgende inzending.

thank god  --- God moet met een hoofdletter

hoewel Julia had gezegd dat hij mijn nummer  ---- hier raakte ik in verwarring. bij het lezen van de naam dacht ik aan een vrouw. 
Julia vond een blind date ook echt blind, dus had ze me niet veel meer verteld dan dat hij ‘anders’ was.  --- en toen ik door had dat het om een man ging, raakte ik hier opnieuw in verwarring. Is het nou een ze of een hij? En dan heet hij vervolgens John. Ik weet het niet meer.

Laatste zeurtje: Misschien kun je een passende titel verzinnen. "Terras" is de titel van de opdracht. Met een eigen titel val je ook beter op in het overzicht.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Xom, ik krijg een grote grijns van jouw verhaal. Leuk gevonden, nu is het zaak dat Bernadette snel het hazenpad kiest. Maar wie weet doet ze dat niet en komt ze erachter dat een kale man in werkkleding ook heel aardig, teder en leuk kan zijn. 😋

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oef, die Julia kent haar vriendin slecht! Maar, zoals Ton al zegt: dit kan best nog meevallen.

Je legde zo de nadruk op dat blinde, dat ik een echt blinde date verwachtte.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Klopt, Katja, ik zat ook te wachten op de witte wandelstok. Wij kwamen beiden van een 'kale' reis thuis. Oh ja, Xom, best aardige story, blijf nog maar een tijdje op dit forum hangen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ook ik las met de verwarring zoals Fief de zin met hem en haar. Het is handig wanneer je verwijst zoals bij hem of haar om dan in de zinnen ervoor de personen te beschrijven of iets te laten doen. Verder heel vlot en luchtig geschreven.