Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#328 - De klok en de zelfdenkende batterij

 


Zondag. Heleen legde de vibrator met een laatste zucht van genot, pijn en spijt op de plank boven haar kussen. Het rode lampje knipperde, dus hij (ja, langwerpige voorwerpen - sigaar, zeppelin, komkommer, obelisk - zijn mannelijk) ging aan de kabel. Zij rekte zich uit en viel weer in slaap.

Vroeg in de middag stond ze op. Het lichtje scheen groen dus het leek ontkoppelen geblazen. Heleen wreef over haar lippen bij de gedachte. Wat te doen met de dag? Nuja eerst maar eens de foon checken, douchen kon altijd nog. Ze vloog over de berichten, maar het waren ongeveer dezelfde mensen met ongeveer dezelfde praatjes als gisteren, eergisteren en de dag daarvoor. Haar moeder schreef... Heleen schrok op. Ze herinnerde zich in één klap de droom van die ochtend. Ma (of Heleen?), was een katholieke non op een internaat geweest en ze was betrapt bij het loeren naar de meisjes onder de douche. De duivel speelde mee in een enge groene broek en er was nog iets met aardappelsalade. 

Ha douchen. Op haar tenen kon ze net door het hoge badkamerraam kijken. Bij de overburen werd een pakketje bezorgd. De jongen droeg een strakke spijkerbroek. Daar zat van alles in.
Ze sloot het raam. De stoom zou verraden dat ze douchte en dan ging aan de overkant altijd het zolderraam open om een zonnetje of sterretje te schieten. Ze stelde zich voor hoe de buurman harig achter zijn driepoot stond met de broek op half zeven en dat zijn tobberige vrouw dan binnenkwam met een ijskoude natte waslap. Fjoe.

Met het aankleden merkte ze al bij het ondergoed het lichtgroene signaal op. Ze nam de zeppelin en probeerde 'm halfhartig te verstoppen onder het beddegoed. Maar hij was te groot.
De klok sloeg drie uur.

 

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eeeh... Magisch erotisch? Ik ontwaar betekenis, maar samenhang en zo meer ontgaan me. Zelfdenkende batterij? Drie uur? Zeppelin? Groeit de genotsknots mee met het formaat van haar lust? En dan strikt tijdgebonden? Het verhaal leest smeuïg, dat wel.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lang, altijd mannelijk? Wedden dat Nederlanders de banaan, ZIJ is geel, zeggen?  Waarom? Omdat zowel hij als zij correct zijn en dan kiezen Nederlanders telkens voor het tegenovergestelde dan hun Vlaamse vrienden. Over de inhoud van dit stukje geef ik wijselijk geen verdere commentaar.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel wat vraagtekens in je reactie Kruidnagel. Dat is mooi want nieuwsgierigheid is de moeder van kennis. Ik dacht dat de samenhang mocht blijken uit de opdracht en de setting en een flinke dosis lustvolle fantasie. Maar toegegeven, de betekenis (voor zover aanwezig) is niet scherp omlijnd. 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi HaveeWee, de titel vraagt om uitleg. In ieder geval de zelfdenkende batterij. 
Voor je hp wordt het tijd om de lockdown op te heffen, lijkt me. 
Vlot geschreven. 

 

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fijn dat sommige dames blijk geven van enige waardering. Zonder namen te noemen wil ik toch in het bijzonder Fief en Evelien met een lichtje beschijnen. Goed, de zelfdenkende batterij is een software-concept van Elon Musk. Hij gebruikt die techniek om autonoom elektrisch transport (en daarmee de versnelling van de overgang naar groene energie) mogelijk te maken.

Nu stel je eens voor dat die techniek zou worden toegepast in een vibrator. Dat is wat ik deed.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha ha HaVeeWee, toevallig de enige dames tot nu toe. Wat betreft de uitleg van de batterij: het is abracadabra voor mij. Totaal geen technisch inzicht. 

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou Fief, ik ben eigenlijk ook een echte alfa. Talen, geschiedenis, kunst. Altijd geweest. Het vreemde is dat hoe ouder ik word, desto meer interesse ik voor de techniek ontwikkel. Ik kan nu de chemische processen die zich in een batterij afspelen, de wisselwerking tussen de verschillende elementen of de principes van een zelflerende kunstmatige intelligentie binnen een neuraal netwerk, geloofwaardig uitleggen. Tot vervelens toe, hoorde ik achter de heg op een verjaars feestje. Dus, wat er niet is kan altijd nog komen.

In de praktijk ziet het er zo uit: in 2030 heeft de helft van de westerse mensheid geen auto meer. Waarom zou je? Als je ergens wil zijn pak je de telefoon en roept een taxi. Na vijf minuten stopt er een fris schoongemaakte elektrische auto zonder stuur of chauffeur naast je. Je zegt waar je heen wil en de auto brengt je daar. De kosten - het vijfde deel van een huidige taxirit - worden automatisch afgeschreven. Geen fuzz, geen parkeerplaats, geen vervuiling.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Haveewee, een pittig puzzelstukje. Ik vat hem niet helemaal, maar op de een of andere manier stoort mij dat niet. Er zit vaart in en het is pikant; ik gleed lekker door de tekst heen. Met een grote glimlach, dat wel. En een vraagteken. 
Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtige beeldspraak: het zolderraam dat een zonnetje of  sterretje schiet. Bij de aardappelsalade kan ik mij niets voorstellen (mayonaise?), maar die kwam dan ook maar voor in de droom.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi HaveeWee, ik ben het eens met Ton. Het leest inderdaad vlot, maar het voelt alsof het nogal op van de hak op de tak springt, waardoor ik even niet meer weet waar ik nou precies mijn aandacht aan moet schenken in het verhaal. Ook:

met een laatste zucht van genot, pijn en spijt

Ik kan me niet herinneren dat ik deze drie emoties ooit tegelijkertijd heb gevoeld en kan me eigenlijk ook geen situatie voorstellen waarin dat wel mogelijk is :)

Graag gelezen! 

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ton. Bedankt voor het reageren en de grote glimlach. Daar doe ik het voor.

 

Gi. Goed gezien collega. Ja ik was er ook behoorlijk trots op. Maar men kent in West Vlaanderen dus geen aardappelsalade? Barbarij! Nee, mayonaise komt er niet aan te pas. Wat heb je nodig voor twee man?

400 gram gare vastkokende aardappels (het liefst in de schil gekookt) zonder zout, in grove stukken gesneden

1 grote augurk, in kleine stukken

1 grote ui, in kleine stukken

2 hardgekookte eieren in grote stukken

1 kopje hete groente bouillon

verse peterselie 

2 eetlepels olijfolie

1 eetlepel appel of brandewijn azijn

1 theelepel mosterd

1 snufje suiker

2 snufjes peper

Mengen en een uur of twee laten staan om af te koelen. 

 

Schrijfcoach. Die zucht van genot, pijn en spijt ken je niet? Dat valt te oefenen. Regelmatig een veer in je reet doet wonderen.