Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#328 - De wenteltrap

8 december 2020 - 12:02

 

Je moet niet denken dat ik het niet doorheb. Echt niet. Je laat over je heen lopen, vriend. Geloof me nou maar, ook ik maak me er schuldig aan. Bijt wat vaker van je af. Geef een zetje. Zak eens door je hoeven voor mijn part. Kijk nou hoe je eruitziet. Onder de modder, zand over je hele lijf. Dit kan zo niet doorgaan. Je hele leven is een neerwaartse spiraal, ik weet het, maar probeer het andersom te zien. Het geeft je leven verdieping. 

Maar alleen als je wat met de harde lessen doet. Laat het niet voor niets zijn. Iedere keer dat je over je heen laat lopen moet je ervan leren, de mensen beter kunnen peilen. Hij stampt, zij is zachtzinnig. Kijk nou wat er van je geworden is: je bent een slons! Ik laat de emmer wel weer vollopen, zal je wassen tot je blinkt. Maar het is de laatste keer. Vriendschap moet van twee kanten komen, laat eens zien dat je me serieus neemt. Morgen dop je je eigen boontjes. Morgen vraag je: schoenen uit voordat je mij betreedt.

 

 

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 december 2020 - 12:25

Goed bedacht, Martijn. Hier en daar kraken de zinnen een beetje, maar dat zal door die stomme trap komen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 december 2020 - 17:27

Hoi Martijn, wat een leuke en originele insteek! Ik bewonder je prachtige woordspelingen en associaties met de trap (o.a. zetje, spiraal, verdieping), het is leuk zonder gezocht of gemaakt over te komen. Goed gedaan!

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 december 2020 - 11:27

Dank jullie wel @evelien en @Ton, erg fijn om te horen!

Of de hoofdpersoon op zichzelf aan het foeteren is, weet ik niet @evelien, maar hij heeft in ieder geval wel ervaring met het beschrevene.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 december 2020 - 20:09

Hoi Martijn, de wenteltrap die over zich heen laat lopen, leuk bedacht! Een paar dingetjes (waaronder misschien wat krakende zinnen waarover @Gi het had):

In het eerste gedeelte voelen de aansporingen misschien iets overvloedig, ik zou "Zak eens door je hoeven voor mijn part." persoonlijk weglaten.

Ondanks dat het woordje "eens" er maar 4x in zit, viel het me wel op. Ik denk dat hij in "maar probeer het eens andersom te zien." weg zou kunnen.

Je hele leven is een negatieve spiraal

 Dit voelt vreemd. Zelf zou ik gaan voor neerwaartse spiraal.

Kijk nou wat er van je geworden is! Je bent een slons geworden.

2x achter elkaar "geworden". Je kunt er ook "Kijk nou, je bent een slons geworden." van maken. 

Graag gelezen!