Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Wekelijkse schrijfopdracht #326 - De verhuizing

 

Iedere week kun je aan de slag met een nieuwe inspirerende schrijfopdracht. De opdrachten worden om en om uitgeschreven door schrijfcoaches Odile Schmidt, Frank Noë, Lizette van Geene, Mabel Verstappen, Mike van Holsteijn, Ingeborg van Buiten, Johanna Müller, Annemieke Heller en Nadine van de Sande. Iedereen kan meedoen!

Lees hieronder de 326e opdracht, ga naar het forum van Schrijven Online en plaats je verhaal om gratis feedback te ontvangen.

Opdracht #326 - De verhuizing

Door Ingeborg van Buiten

In de afgelopen maand heb ik met mijn gezin afscheid genomen van ons oude huis, en lieten we ons verwelkomen in een nieuwe buurt door een nieuw huis. Wat me in deze periode het meest trof, buiten de bonte verzameling van overbodige spullen die door mijn handen zijn gegleden, was de laatste ronde door ons oude huis die onverwacht weemoedig was, en me direct de inspiratie voor de opdracht van deze week gaf:

Schrijf in ongeveer 400 woorden een verhaal over het afscheid van een huis, of een specifieke ruimte in dat huis. Waar, door wie, of in welke tijd en met welke emotie dat laat ik aan je verbeelding over. Probeer wel een rode draad in je verhaal te verwerken waarmee je de eindjes aan elkaar knoopt in een mooi of tergend treurig slot. 

Publiceren en feedback

Je kunt jouw verhaal publiceren op een speciaal onderdeel van het forum. Daar kunnen de schrijfcoaches en andere deelnemers feedback geven op het verhaal. Dat gaat zo:

  • Klik op deze link en voer jouw verhaal in (vergeet niet het nummer en de titel van de opdracht te vermelden in de onderwerpregel). Klik vervolgens op 'Bewaren'. Jouw verhaal is nu hier te vinden. 
  • Wacht op feedback of geef alvast feedback op andere verhalen.
  • Feedback geven op verhalen van voorgaande opdrachten mag natuurlijk ook! Andere verhalen zijn hier te vinden. 

Let op: je moet een profiel op Schrijven Online hebben om verhalen op het forum te kunnen plaatsen. Klik hier om een nieuw profiel aan te maken.

Over de schrijfcoach

Ingeborg van Buiten (1972) werkte zo’n vijftien jaar als marketingmanager in het bedrijfsleven. In die periode deed ze veel ervaring op als eindredacteur van zakelijke uitgaven. In 2018 richtte ze YGG Marketing op en sindsdien werkt ze zelfstandig als marketingadviseur en redacteur. Vanuit haar passie voor boeken werkte ze in de afgelopen twee jaar aan het boek ‘Buitengewoon’, een ambachtelijke uitgave over natuur en minimalisme. Het boek verscheen in de eerste helft van 2020. Je leest meer over Ingeborg op LinkedIn.