Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#323 Chantage

 

‘Wil je er één?’
Het meisje schrikt. Minutenlang heeft ze zich verloren in de glanzende bruine ogen en de parelwitte glimlach van de jongen die, onder een zuurstokroze parasol, de mooiste suikerspinnen uit de schaal tovert.
‘Wat?’ zegt ze, alsof ze ontwaakt is uit een droom.
‘Een suikerspin,’ zegt de jongen. ‘Deze heb ik speciaal voor jou gemaakt.’
Met een sierlijke zwaai biedt hij haar een roze wolk op een stokje aan.
‘Ik heb geen geld bij me,’ liegt ze beduusd en vergeet dat ze totaal niet van die kleffe dingen houdt.
‘Niet erg. Je krijgt hem voor een zoen,’ zegt de jongen. Hij stapt van achter zijn kar vandaan en houdt haar plagerig zijn wang voor.
‘Eerst een hap,’ zegt het meisje.
‘Nu, vooruit dan.’ Hij beweegt het zoete goedje naar zijn mond en neemt er een flinke pluk uit.
‘Hé, dat is …,’ roept het meisje, maar voordat ze uitgesproken is, heeft hij haar protest al gesmoord in een kus.
‘Hm, lekker’ zegt ze terwijl ze de suiker van haar lippen likt.

 

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Echt mooi. Vol vaart. Zonder dollen. Een heel verhaal, een halve jeugd, in een paar zinnen. Ja die kermisgasten waren vaak heel aantrekkelijk. In mijn dorp alleen weet ik van twee jongeren die van huis wegliepen omdat ze verliefd waren. Geen is ooit teruggekeerd.

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een leuk verhaal Annetteke!

Heel leuk geschreven, simpel, kort en krachtig. Wat ik mooi gevonden vind, is de titel. 
Het meisje vindt de jongen in kwestie erg leuk, waardoor dit verhaal nu onschuldig is. Maar chantage is linguïstisch gezien natuurlijk geen prettig woord. 
Daarmee houdt je de optie open dat dit geflirt ook anders had kunnen verlopen, of anders verloopt na het einde van de tekst.  Niet alle mooie jongens die om kusjes schooien zijn ook goed van karakter... Dat hoeft niet zo te zijn: zoals het verhaal nu is, kan het ook op speelse chantage slaan. Maar omdat je niet weet hoe dit koppeltje eindigt...

Mooi gedaan! 

Groet, 

Nadine