Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#322 - Stoelpoot

Voor de meesten onder ons is het niet makkelijk leven in het land van afgezaagde stoelpoten. Zonder goede, niet afgesleten kniegewrichten blijf je maar beter recht staan bij alles wat je doet. Voor dwergen en kindjes daarentegen, is het een paradijs, want maar weinig boze, veel te grote volwassenen brengen hier dwang of angst of zelfs kommer. Niet dus. Het zijn enkel de volwassenen met flexibele gewrichten, zonder aambeien noch te grote teelballen,- want dat kan op stoelen met afgezaagde poten behoorlijk tegenvallen,- die zich hier in stokopoland nog kunnen handhaven. Dit zijn dan ook de vrolijke niet-stokopolanders die best te pruimen vallen, en zelfs dikwijls van pas komen voor de  zwaardere werkjes, of hogere gereedschaps-schabben... und so weiter und sofort. En je hebt het waarschijnlijk al geraden, stokopoland, da's een alias voor  'het land van afgezaagde stoelpoten' die duidelijk beter op de tong ligt, althans voor mij. Kortweg 'Stoel Korte Poten land'.
Het grootste probleem in stokopoland nu,-je gaat het niet geloven, dat is het op juiste lengte afzagen van die vier poten van elke stoel. Want ja, dat heb je nu éénmaal met vier poten. Kijk maar na : met één poot heb je dat niet,.. met twee poten heb je dat niet,... en nee, met drie ook niet. Maar omdat stokopoland heel snel moest opgebouwd worden ( dat is dan weer een gans verhaal voor een volgende keer ), moest alles gauw gebeuren met vierpotige stoelen uit het land van stoelen met niet afgezaagde poten. Trouwens, al die poten die ze in hun inderhaast opgebouwde stoelpoten-afzagerij hadden verzameld, hebben ze met één kant in water met speciaal vruchtbaar voedsel voor stoelpoten geplaatst, zodat ze konden wortel schieten. Daarmee hebben ze dan een 10 meter brede strook stoelpoten-bomen geplant omheen stokopoland. Ziezo, we hebben de 300 woordjes bereikt... Jammer, want er valt nog zoveel te vertellen over dit wonderbaarlijke land.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jowannes, ook namens mij welkom op het forum.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je verhaal lastig vond om te lezen. Je hebt het ten eerste als een blok geschreven. Als je het onderverdeeld in alinea's leest het al veel gemakkelijker.  
Je gebruikt bovendien zo vaak het woord stoelen/stoelpoot/stoelpoten, dat ik bij de zoveelste zin afhaak met lezen.
Een verhaal eindigen met "ziezo, we hebben de 300 woorden bereikt" vind ik niet echt inspirerend.   

stokopoland --- als je dit als naam voor een land gebruikt, moet het met een hoofdletter.

Morgen krijgen we weer een nieuwe opdracht. Probeer het dan nog eens opnieuw. Maak er dan een echt verhaal van.

 

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Katja Stienen

Hoy Fief. Bedankt voor je reactie. Het terugkeren van die woordjes stoorde mij niet echt in de context waarin ze terugkeren. Misschien als ik het morgen lees dat ze me wel zullen storen. Dat het voor jou moeilijk leest vind ik dan wel belangrijk. Ik wacht op nog meer reacties. Topie.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Jowannes, jouw IERG-verhaal (in één ruk geschreven) past wonderwel bij de inhoud. De laatste zin mag weg want het is nu ook weer niet de bedoeling om precies op het maximum aantal van driehonderd woorden te eindigen. Ik zit eerlijk gezegd niet op het vervolg van dit verhaal te wachten maar ben wel benieuwd naar een volgende deelname. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Erg grappig. Je kunt dit verhaal nog wel herschrijven. Zo leer je het aan: eerste versie zoals deze schrijven en daarna herschrijfrondes waarbij je bijvoorbeeld de laatste zin of de eerste zin weglaat (dat is een aanloopje) en kijkt naar verschillende dingen die de anderen benoemen. Of je schrijft nu een plot en gebruikt deze versie om uit te lenen.

Dit is een heel vruchtbare eerste versie waaruit je goed kunt plunderen om er een scène met handelingen van te maken.