Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht 312 - Het witte laken

 

Ik was gespannen bij het vooruitzicht van onze huwelijksnacht en uit voorzorg had ik een grote badhanddoek over het witte laken gespreid. Ik sprenkelde enkele druppels parfum in mijn hals, trok mijn slipje uit en hing mijn negligé aan de deurklink.

Ik durfde Joseph nauwelijks aan te kijken toen ik naakt voor hem stond. We gingen op het bed liggen: ik onderaan, hij bovenop me. Hij hield zijn gezicht vlak bij het mijne en bewoog onhandig heen en weer, zijn ademhaling zwaar van de inspanning. Na twee minuten kwam zijn bezwete lichaam van het mijne los. Enkele tellen later draaide hij de piepende kranen van de douche open. Had ik iets verkeerds gedaan? Was hij teleurgesteld? Vond hij me niet opwindend? En was dit seks, dacht ik verward. Geen zoenen, geen tedere aanrakingen, maar slechts zijn gewicht op me voelen, ruw binnengedrongen worden en na enkele tellen was het al voorbij? Ik bleef liggen en wachtte tot hij terugkwam, me in zijn armen nam en me zou zeggen hoe mooi hij het allemaal had gevonden.

De badkamerdeur ging weer open, maar Joseph keek me niet aan. Hij nam de afstandsbediening van het nachtkastje en kwam op de rand van het bed zitten. De tv sprong aan op het journaal.

'Joseph?'

Geen antwoord.

Ik kwam recht, wachtte nog heel even en strompelde dan naar de badkamer, beschaamd om mijn naaktheid. Ik stapte in de douche en sloot mijn ogen terwijl het warme water het verse bloed tussen mijn benen wegspoelde. Mijn gedachten gingen naar mijn moeder die me zo vaak had gezegd dat seks je in de zevende hemel brengt en ik vroeg me af wat ze daarmee had kunnen bedoelen. Ik was zevenentwintig en had zopas voor het eerst in mijn leven seks gehad. Ik had er niets aan gevonden. 

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Triene, welkom op het forum. En meteen een intrigerend verhaal. Wat een anticlimax voor je hp. Mooi beschreven. Ik voelde de wanhoop van de jonge bruid. Graag gelezen.

Zevenentwintig en nog niet eerder seks gehad is in deze tijd zeldzaam, denk ik. Ik vraag me dan ook af of het verhaal zich in een andere tijd speelt en het huwelijk tussen deze twee mensen geregeld is. Er spreekt in ieder geval weinig liefde uit.
Ik mis alleen nog een passende titel voor dit verhaal. De titel die je nu hebt, is de titel van de opdracht.

ik onderaan, hij bovenop me. ---- ipv onderaan zou ik onder of onderop schrijven. Onderaan klinkt alsof je aan het voeteneinde ligt.

Ik kwam recht ---- Is dit een Vlaamse uitdrukking? In het Nederlands zouden we eerder zeggen: ik kwam overeind of ik ging rechtop zitten of iets dergelijks. 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Triene, ook van mijn kant van harte welkom op dit forum. Met je eerste verhaal geef je een mooi visitekaartje af. Ik kijk uit naar je volgende bijdragen.
Je beschrijft heel mooi hoe het deze hoofdpersoon is vergaan in de eerste huwelijksnacht en ik hoop dat het daarna voor haar wel goed is gekomen ... ;-)
Ik ben het eens met de opmerkingen van Fief over de titel en enkele uitdrukkingen. Ik zie persoonlijk het verzinnen van een pakkende en passende titel als een (wezenlijk) onderdeel van de opdracht.

Met vriendelijke groet,

Ton Badhemd

 

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Indringend verhaal. Hoeveel in deze tijden moeilijk voor te stellen zou dit misschien zo maar werkelijkheid kunnen zijn in bijvoorbeeld een diepgelovige gemeenschap. Naast het medelijden met de hp stel ik me voor dat Joseph, die afgeschilderd wordt als een gevoelloos monster, geen moeder (of vader) heeft gehad die hem ook maar iets heeft uitgelegd omtrent de zevende hemel.

De laatste 2 zinnen kunnen wat mij betreft weg waardoor het einde denk ik sterker wordt. (Dat de hp 27 is zou dan ergens eerder in het verhaal verwerkt kunnen worden)

‘ik onderaan, hij bovenop me.’  Hier kreeg ik een beeld van de bruid die aan het voeteneind van het bed ligt.