Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#311 Aardbei!

“Hallo Jurrit, kom binnen. Fijn dat je er bent. Ga daar maar zitten. Hoe voel je je vandaag?”
“Tja, wel goed denk ik. Een beetje gespannen, dat wel.”
“Dat is toch helemaal niet nodig joh. Je weet hoe het werkt, er kan je niets overkomen.”
“Nou, vorige week ging het niet zo lekker volgens mij, toch?”
“Vandaag is weer een nieuwe dag Jurrit. Adem even diep in. Zo ja, dat ziet er al een stuk ontspannener uit. Nou, je weet wat we gaan doen. Ik hou de bordjes met de woorden omhoog en zodra ik het zeg herhaal je ze. Je weet het hè, het is geen wedstrijd. No worries. Daar gaan we dan, goed opletten.”

“Zo dat waren ze. Herhaal ze maar.”
“Ja, de eerste weet ik nog, dat was water. En we hadden schroevendraaier en treinrails en euh. Tja, euh, keukentrapje!”
“Goed zo Jurrit, ga verder.”
“Oh, ik dacht dat ik er al was. Er was ook nog een euh… Het ligt op het puntje van mijn tong. Wacht even. Was het een schroevendraaier?”
“Die heb je al gehad. Je hebt nog een paar seconden, denk diep na.”
“Nee, sorry ik weet het niet meer.”
“Geen probleem Jurrit. Het is beter dan vorige week. Toen had je er drie en vandaag vier.”
“Misschien word ik wel weer beter.”
“Nee, helaas dat kan niet. Zal ik met je meelopen naar je kamer?”
“Graag, dat zou ik prettig vinden.”
“Kom maar, dan gaan we.” 
 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jurrit, geweldig verhaal. Origineel verzonnen om één van de woorden in de titel te zetten. Graag gelezen.

Klein zeurtje:
 ontspannener  ---- ontspannender
"Misschien wordt ik wel weer beter.” ---- word ik

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

Dankjewel voor je mooie commentaar. Die dt is echt stom van me en heb ik aangepast. Ontspannener twijfelde ik over. Op internet zie ik staan dat het toch goed is dus die laat ik nog even zo.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jurrit, ik weet niet waar jij het gelezen hebt, maar het moet echt ontspanender zijn. Iets is ontspannend. Iets anders nog ontspannender.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jurrit, je hebt me aan het twijfelen gebracht. Ik hou me meestal vast aan de adviezen van Genootschap van Onze Taal, maar op hun site vond ik bij nogmaals zoeken zowel ontspannener en ontspannender. Ik kan ook nergens een eenduidig antwoord krijgen, dus het lijkt erop dat het allebei juist. Ik kom ook "meer ontspannend" tegen. Dus ja, wat is het nu?  

 

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

Ik had het genootschap van onze taal niet echt op mijn netvlies staan. Bedankt voor de tip. Ik hou het bij ontspannener ;)

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Katja,

Bedankt voor je reactie. Ik had het niet grappig bedoeld, maar zo zie je dat iedereen wat anders uit een verhaal haalt.

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jurrit, leuk gevonden met 'Aardbei!' in de titel en vooral sterk vanwege het perspectief met Jurrit als hp. Met een glimlach gelezen.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jurrit, wat een leuk verhaal. Net als de anderen vond ik het pijnlijk om te lezen dat de hp niet meer beter wordt. Hij doet zo z'n best!

In deze zin: Ja, de eerste weet ik nog dat was water. zou ik een komma plaatsen, of eventueel een punt: Ja, de eerste weet ik nog, dat was water.

Superleuk, inderdaad wat raakvlakken met mijn verhaal.

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel leuk dat het vijfde woord de titel is! Verder erg knap dat je zo'n verhaal hebt geschetst in alleen een conversatie. Ik heb al een beeld bij je hoofdpersoon terwijl je hem niet eens bewust hebt beschreven. Heel mooi!