Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#307 - Ode

 

Een ode aan jou

Het is bijna één jaar geleden dat we elkaar voor de eerste keer hebben ontmoet. Midden in de zomer, met bijna veertig graden. Jij kwam aangereden in je auto en ik was aan het slepen met wel vijftien pakken laminaat. Een paar dagen eerder had ik de sleutels van mijn nieuwe appartement gekregen. Jij zag me ploeteren en bood je hulp aan. Ik, zo eigenwijs als ik was en nu nog steeds ben, stond erop dat me dit zelf zou lukken. Hoe zwaar het ook was, uiteindelijk is het me wel gelukt. Toch wilde ik je bedanken voor het aanbieden van je hulp. Maar moest ik aanbellen, of was dat te opdringerig? Of moest ik wachten tot ik je weer eens zou zien? Ik besloot om voor optie twee te gaan. En ja hoor, drie dagen laten kwam ik je tegen op straat. Alsof het zo had moeten zijn. Ik sprak je aan om je te bedanken voor het aanbieden van je hulp en om je uit te nodigen om te komen kijken en een biertje te drinken. Nog dezelfde dag, géén uur later, kwam je aanzetten met een fles Merlot om me welkom te heten. En dat was dag waarop het allemaal begon. Die avond maakten we gebruik van het biertje dat ik je had aangeboden en de fles Merlot die jij voor me had meegenomen. We praatten tot diep in de nacht. Het ging niet alleen over ditjes en datjes. Jij vertelde me over jouw verleden en ik vertelde jou over dat van mij. Gesprekken die je normaal alleen voert wanneer je iemand vertrouwt, en wanneer je je veilig voelt bij iemand. Hoe kon het zo zijn dat wij dit gevoel vanaf moment één hebben gehad? Hoe kon het zo zijn dat ik jou meteen vertrouwde? Helemaal na alles wat er was gebeurd, waar ik je ook over heb verteld. Maar het verleden is het verleden. En wanneer je er klaar voor bent, moet je het achter je laten. Jij hebt er voor gezorgd dat ik het achter me kon laten. Jij hebt er voor gezorgd dat ik er weer vertrouwen in kreeg. Vertrouwen in de liefde, vertrouwen in jou. En ondertussen zijn we bijna één jaar samen. Het gevoel van vertrouwen en veiligheid dat ik het eerste moment bij jou al voelde, voel ik nu nog steeds. Jij bent degene die mij gelukkig maakt. Jij bent mijn geluk.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lara, dit is nog eens een mooie liefdesverklaring. Prachtig verwoord.
Ik heb een klein zeurtje:
Een paar dagen geleden had ik de sleutels van mijn nieuwe appartement gekregen.  --- zo lees ik het alsof het inderdaad een paar dagen geleden is, terwijl het in het verhaal al een jaar geleden is. Volgens mij kun je dan beter schrijven een paar dagen eerder.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lara, wat is er mooier dan de liefde? Je hebt hier een prachtige ode aan geschreven, ik heb het graag gelezen!
Ik wil je nog wel één tip meegeven: in de titelregel herhaal je het thema van de opdracht. Probeer je verhaal een pakkende, prikkelende titel mee te geven, die de lezer nieuwsgierig maakt. Ik zie dat zelf als onderdeel van de opdracht, net als de meeste forumleden. 

Met vriendelijke groet,
Ton Badhemd

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lara

 

Dit is mooi verwoord, je hebt het persoonlijk en concreet gemaakt en dat maakt dat je deze opdracht naar mijn smaak erg goed vervuld hebt.

Fijn om te lezen en zelfs voorgelezen zou he erg mooi klinken.

Johanna