Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#306 Pijn

Iedereen wil me hebben, vasthouden.
Er wordt aan me getrokken, van twee kanten.
Er wordt om me gevochten.
Ze gooien met me. Gelukkig heb ik meestal een zachte landing. In de kussens van de bank of iemands hand.
Maar als ik tegen een muur knal of een kast kan dat verdomd hard aankomen. Ook als ik op de plavuizen val voel ik dat best wel.
En weet je wat ook pijn doet? Als ze met me slaan. Elkaar, of zelfs op tafel om hun argumenten kracht bij te zetten.
O ja, nog zoiets; als ze een bierflesje met me openen. Dat doet me toch een partij zeer, zo’n kroonkurk. Daar zitten van die harde scherpe puntjes aan.

Ik heb ook allemaal bobbeltjes op me, een soort pukkels. Op één zijde, netjes geordend in rijtjes.
Dat hebben ze goed bedacht, die rijtjes. Dat houdt het een beetje overzichtelijk. Ook omdat er allemaal tekens op staan.
En die puistjes, daar is het allemaal om te doen. Ze willen er allemaal op drukken.
Je moest eens weten hoe gevoelig dat is, echt verschrikkelijk! Probeer dat maar eens bij jezelf, als je een pukkel hebt. Ze doen alsof hun leven ervan af hangt, zo hard duwen ze erop. En dat ook nog eens vaak achter elkaar.
En het ergste is, als er twee ruzie hebben over mij. Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen. Dan zwaaien ze me heen en weer tot een ander me te pakken krijgt en wordt er met mij tegen een hoofd geslagen. Daarna wordt er keihard op een ander puistje gedrukt en word ik weer omhoog gehouden, zodat die tegenstander er niet bij kan. Of ik word opnieuw alle kanten uit gezwaaid, buiten het bereik van degene die me eerst vasthield.

Ik kijk altijd uit naar het moment dat de dag om is. Dan gaat iedereen naar bed. Dan wordt er nog maar één keer op mij gedrukt, op die ene rode pukkel bovenaan, en dan heb ik geen pijn meer. Tot de volgende ochtend.

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

😂 Je beschrijft mijn grootste irritatie. Als ik al de mogelijkheid krijg om het te gebruiken, dan weet ik er niet mee om te gaan. Dat met die kroonkurk heb ik nog niet geprobeerd.

Vreselijke dingen om te gebruiken, maar je hebt er een leuk verhaal over geschreven. Met een brede glimlach gelezen. 👍🏻

 

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ton, goed geschreven en met plezier gelezen. Ook niet te snel prijsgegeven om welk voorwerp het gaat. Moet inderdaad wel een exemplaar zijn dat tegen een stootje kan. 

 

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij mij duurde het ook even voor ik de hoofdpersoon snapte, maar het werd langzaam duidelijk en dat is juist wel leuk! Een beetje uitdaging voor een mens ;)
Heel mooi hoe je het voorwerp menselijk maakt wanneer je het over 'pukkels' hebt. Dat geeft direct een hele andere lading aan het voorwerp, want natuurlijk is het niet leuk als mensen hard op je pukkels drukken! Door dat voorbeeld voel je extra mee met de hoofdpersoon.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, dankjewel voor je reactie en complimenten. Het is inderdaad een irritant ding, niet door wat het zelf is, maar vanwege de strijd tussen gezinsleden om het bezit ervan. En de kroonkurk; behalve een flesopener werd ook vaak een aansteker gebruikt om een bierflesje te openen. Nu het roken steeds meer is teruggedrongen, neemt dit object vaker de plaats in van de aansteker. 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Novus, dankjewel voor je reactie en complimenten. Als jij niet prijsgeeft waar jij over schrijft, hou ik mijn voorwerp ook nog even geheim. Het verschil is dat ik dat van jou nog niet heb kunnen raden ... ;)

 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Cora, dankjewel voor je reactie. Je bent al de tweede met afkeer. Hopelijk loopt mijn voorwerp daar geen trauma van op, het lijdt al genoeg pijn ...  ;-)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Annemieke, dankjewel voor je leuke reactie. Het lijkt met deze opdracht bij de forumleden uit te draaien op een raadspelletje, wat op zich ook wel eens leuk is. Ik doe graag mee aan die uitdaging. 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Katja, het gaat inderdaad niet om een hand, maar het wordt vaak in de hand gehouden. Sommigen kunnen het niet loslaten en dat leidt dan tot strijd, waardoor dit voorwerp dan weer pijn lijdt. Maar gelukkig komt aan iedere dag een eind en kan het tot rust komen nadat er op de rode knop is gedrukt. Oeps, 'knop' moet 'pukkel' zijn (of is het andersom?) ...  

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Titin, dankjewel voor je reactie. Ik trek zelf mijn biertjes open met een gewone flesopener, maar er zijn mensen (gek genoeg vooral mannen en jongens) die dat doen met een aansteker. Nu men steeds minder rookt, hebben ze in mijn voorwerp een alternatief gevonden.  

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha, echt net voor ik je reactie las, wist ik het ineens. Net op tijd! Maak ik dan nog kans op die vakantie :)? 

Arme gebruiksvoorwerpen. Helemaal voor te stellen je verhaal. 

Nog wat kleine puntjes: 

- Deze zin is ineens in verleden tijd? 'Je moest eens weten hoe gevoelig dat is, echt verschrikkelijk!'

- Deze zin loopt niet helemaal lekker: 'Maar als ik tegen een muur knal of een kast kan dat verdomd hard aankomen.' Misschien omdat je het werkwoord voor het tweede ding plaatst, waar het tegenaan kan knallen. 

Groetjes Elza