Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #306 - Metgezel

 

Ik ben moe. Voortdurend moet ik paraat staan. Ze gaat ervan uit dat ze altijd op me kan rekenen. 
 
Het begint ‘s ochtends al. Ik moet haar wekken, maar dan stoot ze me aan en negeert ze me minstens drie keer.  

Ze valt me te pas en te onpas lastig met vragen. Alles moet ik uit de kast halen.  
Er is niemand die zo goed onthoudt waar ze allemaal naartoe gaat, wat haar interesseert, met wie ze omgaat, wat ze graag wil delen en vervolgens toch niet, wat ze weet en wat ze niet weet. 

Hoe vaak ze een lijstje maakt, en het vervolgens verwijdert, half afgewerkt.  
Hoe ze zichzelf bekijkt in de spiegel, selfies neemt en enkel de beste houdt, hoe ze twijfelt en hoe onzeker ze is.  
Hoe lang en hoe snel ze loopt, fietst, wandelt.   
Hoe slecht ze luistert als ik haar ‘s avonds voorzichtig meld dat ze moet gaan slapen! Het duurt soms nog wel een uur voordat ze effectief in bed belandt. Nochtans heeft ze me zelf gevraagd om haar te verwittigen. 
 
Ik word oud en traag. En daar kan ze niet tegen.  
Ik word respectloos behandeld. 
Er kwam een eerste barst in onze relatie toen ze me liet vallen.   
En laatst was het bijna gedaan met mij, dat was het toppunt. Ik viel uit haar broekzak recht in het toilet, weliswaar slechts een fractie van een seconde, maar toch!  Toen ging het licht uit bij mij. En zij maar vloeken omdat ik niet meer reageerde.  
Gun me toch even rust, dacht ik toen. 

Hoe zou het zijn als ik eens zou beslissen om alles wat ze me toevertrouwt te delen?  Wat zou ze daarvan vinden? 

 

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Titin, door jouw verhaal ga ik mijn telefoon in een ander daglicht zien en zal hem met meer respect behandelen. 😊 Goed verhaal, met plezier gelezen.

Ik heb maar één zeurtje: ik mis een passende titel.

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Titin, 

Goed beschreven! Door zo'n opdracht ga je inderdaad heel anders tegen je telefoon aankijken. 

Ook grappige zinnen met een dubbele betekenis ("de eerste barst in onze relatie kwam toen ze me liet vallen). Dat zorgt voor een glimlach bij het lezen!

Een verbeterpuntje: de 4e alinea is en leest als een opsomming, in verhaalvorm of ingekort zou de boodschap beter uit de verf komen: namelijk dat de telefoon erg veel voor haar doet. 

Groetjes Nynke

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Nienke, 

Bedankt voor de opbouwende feedback! 
De 4de alinea, daar kan ik inderdaad nog eens over nadenken. 
Het was me niet alleen te doen om weer te geven hoeveel de telefoon voor haar doet, maar toch ook hoeveel informatie er over haar uit af te lezen valt. 

groetjes!

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een leuke insteek! De zin "Er kwam een eerste barst in onze relatie toen ze me liet vallen." (ik zie overigens dat de 'n' van toen mist) springt er voor mij echt uit en zou ook een hele interessante opening van de tekst kunnen zijn! Nog wat meer van die zowel letterlijk als figuurlijk op te vatten zinnen zouden het nóg leuker maken, omdat je daar dus blijkbaar wel heel goed in bent!

Maar ook zonder dat is het stuk ontzettend leuk. Ik zal vandaag iets liever zijn voor mijn telefoon, want ik krijg wel echt medelijden door je tekst... ;)