Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #305 ‘Terug naar Shangri-La’

 

Eindelijk, na drie jaar met tussenpozen zwoegen op mijn fantasyverhaal, over aliens, liefde, tovenaars en geheimen, staat het eindresultaat voor mij op het scherm. Tevreden leun ik achterover, nu de verkoop nog regelen. Ach, een goed boek verkoop zichzelf toch? Nee, je zoekt enthousiaste lezers en dit is mijn zoektocht.

 

Langzaam klom Gijs omlaag door de schacht. Langs Romeinse stenen. Wat was dat super gladde materiaal dat hij niet thuis kon brengen?. Het lag onder de Romeinse stenen, dus was het ouder. Hoe kon dat? De visioenen van UFO-wezens, die dit gemaakt hadden, schudde hij van zich af, dat soort science fictionachtige ideeën kon hij niet gebruiken.

Zodra zijn voet de bodem raakte, verscheen er een zacht licht vanuit de vloer. ‘Sodeju,’ mompelde Gijs, ‘dit had ik niet verwacht toen ik die Keltische helm in dat kistgraf vond.’

De bank trok zijn aandacht, die knipperende lichtjes en dat licht zoemende geluid, dit moest een machine zijn. De man op die bank fascineerde hem, hij had nog nooit zo’n levensecht geconserveerde mummie gezien.

 

Gijs was totaal verbijsterd toen de man op de bank geen mummie was, maar Marcus, een Shangri-Laan, door Gijs uit de comaslaap gewekt. Marcus vroeg Gijs zijn vriend, de tovenaar Merlijn, op te sporen en hen te helpen terug te keren naar Shangri-La, hun wereld.

Maria, een nieuwsgierige journaliste, kwam hen op het spoor. Dat kon Gijs niet gebruiken, de geheimen, het goud van Merlijn en Marcus wilde hij voor zichzelf houden.

Gijs en Maria werden verliefd. Koos Gijs voor Maria of voor het redden van Marcus? Hij koos voor Marcus, hij moest Maria kwijt en schakelde haar uit met een laxeermiddel.

 

Liet Merlijn Gijs in leven? Lukte het Gijs om Marcus terug te sturen naar Shangri-La? Wilde Maria nog wat met hem te maken hebben?

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi quillaume, de vragen die je de lezer stelt, nodigen uit om meer van het verhaal te willen lezen. 

Gijs en Maria werden verliefd. Koos Gijs voor Maria of voor het redden van Marcus? Hij koos voor Marcus, hij moest Maria kwijt en schakelde haar uit met een laxeermiddel.  ---- jammer dat je hier de clou al hebt verklapt. Het is aan de lezer of ze dat willen ontdekken. 

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi quillaume,

Ik begrijp dat dit de tekst op de achterkant van het boek is? Zelf ben ik geen liefhebber van fantasy verhalen dus ik kan het niet goed beoordelen, maar ik denk dat je er nog eens goed naar moet kijken of dit de juiste tekst is om mensen te verleiden om je boek te kopen. Ik zou maximaal één vraag stellen als afsluiting van het stukje. 

Even nieuwsgierig en een paar vragen. Wat is de doelgroep van je boek? Het komt op mij over als een kinder- of young adult-boek. Komt het uit via een uitgever of ga je het in eigen beheer uitgeven?

Succes met alles. Het blijft een spannend en bijzonder proces het schrijven en publiceren van je eigen boek. 

groetjes, Nynke

 

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Als antwoord op door nyceway

Je hebt gelijk, dit is meer een beschrijving van het verhaal dan een flaptekst. Die is dan ook veel korter en meer to-the-point. Het boek wordt uitgegeven door schrijverspunt en verschijnt waarschijnlijk in september. De doelgroep is min of meer vanaf een jaar of twaalf. Ik ben nu een promotieplan aan het maken en dat is weer een hele andere wereld dan schrijven. Ook leuk maar het kost veel tijd en je moet naar buiten treden. Schrijven vind ik makkelijker, gewoon op jezelf.