Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #295 Het komt goed

 

Daar gaan we dan!

Maandag gaan we Koningsdag vieren zonder feestjes. Geen biertjes en oranje bitter drinken op het plein, hossend met het hele dorp op muziek waar je normaal gesproken de radioknop voor omzet. We gaan geen wekker zetten om rond 06.00 uur in de kou op een kletsnat grasplekje het kleedje klaar te leggen op de kindervrijmarkt om vervolgens ook niet samen met andere ouders “ik heb weleens betere koffie gehad” uit de thermoskan te drinken en we hoeven ons ook niet af te vragen waar de kinderen eigenlijk gebleven zijn en of we de nieuwe oude spulletjes die de kinderen van hun klasgenootjes hebben aangekocht wel allemaal mee terug naar huis krijgen.

Nee, dat helaas allemaal niet dit jaar….. dit jaar worden er hele nieuwe herinneringen gemaakt. Dit wordt een Koningsdag die de geschiedenisboekjes in zal gaan, DE Koningsdag die we allemaal nooit vergeten zullen. Maar… ik weet zeker dat Nederland er met zijn allen toch een feestje van zal maken. We laten ons niet zomaar uit het veld slaan toch?

Al video-bellend met onze vrienden en dorpsgenoten zullen we online Bingo spelen samen met de plaatselijke horeca, met de kinderen spelen we spelletjes en dat terwijl we de BBQ aansteken, een hele foute radiozender flink hard aanzetten waarop we met alle buren en dorpsgenoten, ieder vanuit zijn eigen achtertuintje, hossend een biertje zullen drinken.

Ja, ik weet het zeker majesteit!

Het komt goed met Nederland.... en met Koningsdag!