Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 295 Dag Majesteit

 

Dag Majesteit,

Via de redactie kreeg ik de opdracht om onze abonnees te vragen u een brief te schrijven over hun leukste hoogtepunten op een Koningsdag. Tegelijkertijd is het de bedoeling dat zij in dezelfde brief een idee naar voren brengen hoe u als koning de wereld kunt verbeteren en/of redden. Daar zijn al enige reacties op gekomen en nu heb ik besloten er een wedstrijd aan te verbinden. Ik vraag u hierbij dan ook om uw medewerking.

De reden dat ik u vraag is, dat wij allemaal, en dat geldt helaas ook voor u, in ons kot moeten blijven. U verveelt zich waarschijnlijk ook te pletter en ik kan me voorstellen dat u wel wat tijd overhoudt om de brieven goed door te lezen. Misschien brengt het uzelf ook wel op goede ideeën.   

Uiteraard doe ik zelf niet mee met de brieven aan de Koning. Bovendien zou ik ook niet weten hoe. Ik werk voor dit Nederlands magazine, maar ik woon al enkele jaren in België. Natuurlijk zet ik de TV aan op koningsdag - als ik het niet vergeet tenminste -,  maar men heeft hier heel andere feestdagen, en het is gek, de eerste jaren dat ik in uw buurland woonde hing ik nog heel sterk aan alles wat Nederlands was, maar zo zoetjes aan raak ik hier steeds meer ingeburgerd. Ik hoop dat ik u hiermee niet beledig, want ik draag u nog steeds een warm hart toe.

Overigens kan ik me wel herinneren dat ik u laatst met een baard op de TV zag, en dat ik dat een goede zet van u vond. U komt hierdoor een stuk volwassener over. Waar ik voorheen wel eens met gekrulde tenen naar één van uw toespraken of reacties keek, had ik daar nu ineens geen last meer van. Ik zag een wijze man, en het deed me veel plezier om u zo te zien. Het kwam ook heel sexy over.

Maar afijn dat doet nu allemaal niet ter zake. Ik hoop in ieder geval dat u het interessant genoeg vindt om de ingezonden brieven te gaan lezen. Die sturen wij u uiteraard pas toe na uw toestemming. U kunt er dan tegen de afgesproken datum de drie mooiste hoogtepunten en de beste ideeën uithalen en deze terug sturen naar onze redactie.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Johanna Harmsen