Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#295 Koningsdag

 

Lieve Koningin Juliana,

Waar bent u in deze verwarrende tijd? Juist nu, meer dan ooit, hebben we u nodig. Want toen u Koningin was, konden wij rustig slapen. Waakte u over ons, dag en nacht.

Ik weet nog dat ik als klein meisje naar buiten huppelde, op weg naar de fanfare. Want die kwam langs op Koninginnedag. En ik zong, bijna fluisterend in mezelf: ‘kindertjes, slaap maar zacht, de koningin waakt dag en nacht’. Het was de enige zin die ik kende, de enige zin die telde. Niets kon mij gebeuren, want u zorgde voor mij, met superkrachten.

Na al deze jaren, zingt dit liedje nog steeds rond in mijn gedachten met Koningsdag. Er spreekt liefde uit als een zachte arm die om je heen wordt geslagen. En juist die arm, dat is wat we missen deze dagen. We leven in een afstandsmaatschappij, waarin geen knuffels mogelijk zijn, we niet de troost kunnen bieden die we zouden willen.

Dus lieve Koningin, misschien kunt u aan uw kleinzoon doorzenden, van waar u zich dan ook bevindt, dat hij dit liedje gaat zingen, samen met zijn kinderen. Voor ons. Zodat wij allemaal rustig kunnen slapen en onze armen weer om elkaar heen kunnen slaan.

Liefs, het meisje dat huppelend uw liedje zong

 

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Hedje. Wat een mooie gedachte op de oma van Willem Alexander een 'brief' te sturen. Die gaat niet per post, maar rechtstreeks naar de hemel. En zo is het gelijk een opdracht naar haar kleinzoon toe. Het leest fijn, niet te lange tekst en duidelijke alinea's. 

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Lieve brief en leuk om aan "Juultje" (zoals mijn oma haar altijd noemde ;>) herinnerd te worden!

Klein puntje en heel persoonlijk: ipv "met superkrachten" was het misschien leuk geweest om te schrijven "met uw superkrachten"....Dan zie ik onze oude koningin echt als superheld(in) voor me én kan je daar een indirecte verwijzing naar de Greet Hofmans-affaire van maken.