Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#294# Weg met haar

 

Dag, ik ben Hannelore en al vijf jaar. Ik ben het beu. Ik ben die stoute ziekte al meer dan zat. Die heks Corala of hou ze ook heet heeft mijn paasvakantie, mijn school en mijn vriendinnen afgepakt. Ik kan niet meer naar de speeltuin en naar mijn peter. En dat vind ik heel erg. Mijn peter is de beste peter van de hele wereld en ook van de maan. Hij leest mij altijd voor uit een dik boek met wel duizend en duizend verhalen. Hij zegt dat die sprookjes nooit op raken en dat hij me er steeds nieuwe kan voorlezen zelfs tot als ik groot en ook mama ben. Dat vind ik leuk. Maar nu kan dat niet meer. Kak. Ik haat die Carolo. Als ik kon zou ik ze wegtoveren en dan zouden alle zieke mensen genezen. Ik zou terug naar school en mijn vriendinnen kunnen. En vooral zou ik terug naar mijn peter en zijn verhalen gaan. Cool! Maar ik kan niet toveren. Zouden de beren kunnen toveren?

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wilfried, leuke gedachtegang van Hannelore. Kort maar leuk verhaal.

Ik ben het beu. Ik ben die stoute ziekte al meer dan zat. --- je probeert de tekst in de woorden van een vijfjarig kind te schrijven. Ik zou in deze zin dan iets anders schrijven dan "ik ben het beu en ik ben het zat." Zo denkt een kind niet. Ze is eerder verdrietig of boos. 

mijn peter  --- Is Peter een vriendje of de meester. Dan zou ik schrijven mijn vriendje Peter of meester Peter. Peter met een hoofdletter.

zelfs tot als ik groot en ook mama ben.  ---- zelfs tot ik groot ben ...

De laatste zin mag van mij weggelaten worden. Of er misschien meester of mijn vriendje Peter van maken.

 

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede monoloog van een jong meisje. Je zou er nog extra lagen aan kunnen toevoegen bijvoorbeeld door handeling toe te voegen, waardoor het nog meer belevend wordt.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Fief

Bedankt voor uw reactie Fief. Ter verduidelijking, peter is geen vriendje of meester maar in Belgie gebruikt om iemand aan te duiden die het peterschap heeft over je. Ik weet niet goed hoe ik dat moet duidelijk maken als je het gebruik niet kent.