Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #294 Dat ene meisje

 

Hoe de geschiedenis boeken er over gaan schrijven weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik erbij was toen het gebeurde. Was ze bijzonder, nee. Speciaal, absoluut niet. Kwam ze van een bekende welgestelde familie? Geen idee. Tot op de dag van vandaag weet ik haar naam niet eens. Niemand eigenlijk.

 Ze was daar gewoon, met  haar kleine schoentjes en dat schattige haar. Met van die poppenoogjes waar niemand nee tegen zou kunnen zeggen. Als een godswonder.

Niets had daar minder thuisgehoord, als dat meisje op die ene dag. Op die ene plek en ik was erbij. Ik en velen met mij. Wij deden ons ding, hadden een reden om daar te zijn. Maar zij was daar gewoon, zoals alleen kinderen dat kunnen.

 Er gewoon zijn. 

Op dat moment realiseerde ik helemaal niet, wat voor impact dat meisje had. Daar, op dat moment. Pas toen de eerste tweets kwamen, de journalisten en media het oppakte, toen besefte ik me pas dat het keerpunt in de geschiedenis was.

 Dat ene meisje.  Die beelden die de hele wereld over zouden gaan. Men zou er schande over spreken, er lyrisch over zijn. Iedereen had er wel een mening over. Hoe het ook zei, zij veranderde de wereld. Daar op dat moment, zonder het te weten, door gewoon haarzelf te zijn. Zij redde ons allemaal, de hele wereld. En ik ik was er bij.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Webkabouter, ik vind het een briljante tekst. Tot het laatste woord hield je me gevangen. Waarom was dat meisje zo belangrijk? Eigenlijk vertel je helemaal niet wat ze nou precies gedaan heeft, maar je tekst intrigeert. Met bewondering gelezen.

Ieniemienie puntje: Niets had daar minder thuisgehoord, als dat meisje  ---- dan dat meisje

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor het mooie commentaar. Toen ik begon aan het verhaal wist ik ook nog niet hoe het meisje de wereld ging redden. En halverwege wilde ik dit express openlaten om de fantasie te prikkelen. Ben blij dat het gelukt is, al dan niet met grammatica fouten.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Cool verhaal! Ik was even bang dat het over Greta ging :p, maar het is nu eigenlijk een verhaal zoals er vele specifieke zijn geweest, breed opgeschreven. Als ik een puntje van kritiek zou moeten geven, dan is het dat één specifiek detail juist misschien flair zou kunnen geven. Bijvoorbeeld "en dat schattige haar" vervangen door iets wat juist haar heel apart maakt en echt een beeld geeft aan de lezer. Maar sowieso leuk verhaal :).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig dat je vanuit dit standpunt het verhaal vertelt zonder te vertellen wat ze precies gedaan heeft, waardoor het over ieder meisje kan gaan dat in het nieuws komt. Leuk verhaalgegeven. Tip: als je moeite hebt met spelling e.d., laat het dan vooral door iemand proeflezen die daar goed in is en die dergelijke foutjes eruit haalt. Tegelijkertijd word je dan steeds beter met je spelling.