Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#294 - Red de wereld

 

Het was nog donker toen Coralie door de straten sloop. Ze moest stil zijn, anders zou hij haar zeker horen. Wie ‘hij’ was, wist niemand. Het was een publiek geheim dat ‘hij’ vaak in deze kroeg te vinden was, met zijn handlangers. Het verhaal deed de ronde, dat dit drietal el eeuwenlang meeging. Sommigen beweren zelfs, van het begin der tijden! Onzin, bijgeloof! Dat weigerde ze te geloven.

Ze kwam aan bij het grote raam, als ze op de toppen van haar tenen ging staan kon ze nét naar binnen kijken. Dar stonden ze: met hun rug naar haar toe, het Eeuwige Drietal… Ze wezen in de richting van de hoek van de kamer. Wat ze daar zag, een kat vastgeketend in de hoek, deed haar haren recht omhoog komen. De messen die klaar lagen verraadden hun opzet: ze zouden dat beestje offeren, om zo de zonden der mensen uit de wereld te helpen – net zoals één man hen dat duizenden jaren geleden had voorgedaan.

Maar een kat, is toch geen man?! Een kat kan toch niet bestempeld worden als de Zoon van de Schepper? Toen de mannen vertrokken, schonk niemand aandacht aan het open raam. Dat is mijn kans, dacht ze en zo vlug als ze kon dook naar binnen, richting kat. De ketens waren oud en broos, het was geen probleem om ze te breken. Het diertje keek haar aan – begon spontaan te spinnen en klom op haar rug. “Houd je goed vast!” zei ze terwijl ze weer naar buiten spurtte.

Coralie haalde opgelucht adem. Ze wist niet of dit katje écht het lot van de mensheid kon veranderen, maar één ding was zeker : Vanavond had ze de wereld gered. Misschien niet de wijde wereld, maar voor dit katje had ze de hele wereld veranderd.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Caroline, ik weet niet of ik het een meisje van zes zie doen, maar ik vind het een mooi verhaal. Ze heeft inderdaad de wereld van de kat gered, maar als die kat nodig geweest was om de wereld te redden, dan heeft ze het wel verpest. 
In ieder geval een leuk verhaal. Ik mis alleen nog een onderscheidende titel. Veel gebruiken de titel van de opdracht als titel van het verhaal.

zo vlug als ze kon dook naar binnen,  ---- achter "dook" mis ik nog een "ze"

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Een klein meisje was inderdaad de opdracht, maar wat is "klein"? Ik had een tienjarige in gedachten toen ik het schreef... 

Dankje voor je feedback, tot schrijfs!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Je hebt gelijk Caroline, op de een of andere manier heb ik zesjarig meisje gelezen in de opdracht. Maar er staat inderdaad klein meisje. Excuses.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Caroline! Spannend verhaal, en mooi idee sowieso. Het maakt me ook nieuwsgierig naar Het Eeuwige Drietal. Qua feedback: in het begin lijkt je ze aan te duiden met "Hij", en later worden ze "Zij", dat vond ik wat verwarrend. Misschien ze vanaf het begin als "Zij" aanduiden maakt het strakker. Verder zou de taal later wat actiever kunnen, omdat je ons (leuk!) middenin de actie gooit. Een zin als: "Toen de mannen vertrokken, schonk niemand aandacht aan het open raam." -> De mannen vertrokken. Niemand schonk aandacht aan het open raam." maakt het meer actie-actie (lijkt mij in ieder geval). Maar leuk verhaal dank!

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dankje voor je feedback, Karel! Jij bent misschien wel degene die ik zoek! Veel mensne zeggen dat mijn schrijfstijl te zwaar is (door de te lange zinnen?); maar jij bent de eerste die het echt concreet verwoordt.Dankjewel, ik ga ermeeaan de slag!

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hé Caroline! Fijn dat je er wat mee kan :), daar is dit forum natuurlijk voor, om van elkaar te leren! Voel je dus ook vrij om op mijn verhaal te reageren (Papa Patrick), dan kan ik ook weer wat leren :D!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig verhaal over een reddingsactie door een klein meisje. Ik val alleen over hoe het meisje dat net over de rand van het raam kan kijken door datzelfde raam kan klimmen. Dus de praktische uitwerking van de handeling, zoals ook het doorbreken van de ketting mij onlogisch lijkt voor een meisje van die leeftijd behalve als deze van papier zou zijn.