Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 293 Paasgeel

 

Hi zus,

Heb jij ook je kast overhoop gehaald? Ik ben gisteren lekker bezig geweest hoor. Ik was op zoek naar dat gele shirt dat ik vorig jaar gekocht had. Toen nauwelijks gedragen, maar nu met dit stralende weer wilde ik het graag aan.

Toen ik gisteren buiten liep, viel me op dat mijn shirt prima past bij de tijd van het jaar. Veel bloemen die nu in bloei staan zijn geel, paardenbloemen, margrietjes met hun gele hart en nog enkele narcissen. Met het zonnetje en de paasdagen voor de deur had ik dus geen vreemde kleur uitgekozen. Ik zou kunnen zeggen dat geel de kleur van het voorjaar is. En dat het voorjaar is,  dat heb ik gevoeld. Mijn armen zijn al lekker bruin geworden.

Weet je wat ik vandaag zag. Mussen met kleine donzige duivenveren in hun bek. Ze zijn vast met hun nestje bezig. In de hedera beneden zit een duivennest verborgen. Poes doet veel moeite erbij te komen, maar nu doken de mussen in de groene struiken en kwamen terug met de zachte veertjes. Ik moet zeggen dat ik het wel verrassend vond dat juist mussen de witte veertjes lenen.

Het is echt broedtijd, want ik zag ook de zwaan alweer op zijn nest zitten. Zo rustig en onverstoorbaar. Langs de waterkant, dicht bij het fluitenkruid.

De zwaan is bijna synoniem voor het weer wat we nu hebben. Blauwe luchten met af en toe een witte zweem. Geen weer om je druk om te maken. Doe ik dan ook niet. Ik geniet vooral, probeer alles een beetje te vertragen.

Hoe is het nu bij jullie met dit weer? Ik hoop dat de kids nog rustig zijn. Wel fijn dat ze met al dat thuiszitten eindelijk wat buiten kunnen spelen. Ik neem aan dat je tuin er mooi uitziet met al die bloemen.

De warmte stroomt nu de kamer binnen. Ik ga nu maar lekker met een bakkie koffie buiten zitten.

Spreek je.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ilse, een fijne brief aan je zus. Gewoon een lekker ontspannen verhaal met een mooie beschrijving van een lentedag en een paar bemoedigende woorden. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ilse, een heerlijk voortkabbelend berichtje aan je zus over ditjes en datjes, zo voelt het voor mij. Heerlijk hoe je de lente uit mijn beeldscherm laat druppelen met mooie kleuren en vogels die nestjes bouwen. Ik heb ervan genoten!

Mvg Ton Badhemd