Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #293 - Lente

Lieve Lizzy,

Mijn lijf kriebelt vanbinnen. Mijn handen houden het niet meer.

Ik werd deze ochtend wakker door de zon die doorheen het gordijn mijn oogleden verwarmde. Onmiddellijk zag ik in gedachten mezelf spitten, harken en zaaien in de tuin. Ik hield het ontbijt kort, want de kriebel kriebelde ook in mijn maag. Mijn voeten duwden me naar buiten. Het felwitte zonlicht vermengde zich met de koelfrisse wind die mijn neus prikkelde. Als in een roes zweefde ik door de tuin. Ik voelde me een met de korrelige aarde en de beloftevolle lucht.

Kom je kijken naar mijn moestuin? Hij ligt languit gestrekt en gebed. Ik verwelkom je graag om bij een glas sprankelwitte wijn te mijmeren over de oogst die in het verschiet ligt.

Liefs,

Gerrit

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mauri, welkom op het forum. Een kort briefje, maar met een mooie uitnodiging.

die doorheen het gordijn --- die door het gordijn heen

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mauri, de eerste regel zette mij op het verkeerde been; ik dacht dat je Lizzy wilde strelen, vanwege de kriebel en de handen die het niet meer houden. Maar daarna dienden zich de tuinwerkzaamheden en de lente aan.
Een kleine opmerking; ik vind het wat dubbelop als je eerst schrijft 'mijn lijf kriebelt van binnen' en even later 'de kriebel kriebelde ook in mijn maag.'

Mvg Ton Badhemd