Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #291 - Aanraking Titel: de magische aanraking

 

In het bakstenen gebouw met de vier vleugels bevond zich de kliniek. Het lag net buiten Oudewater en was de ideale plek voor gezichtsbehandelingen. Er was geen drukke weg of spoorlijn te bekennen en de bezoekers van de kliniek moesten hun auto verderop zetten.

Bij het binnenstappen van de kliniek zag Carolien een receptioniste. Dat gaf haar vertrouwen. De receptioniste verwees haar door naar kamer 10A waar ze de vrouwelijke arts zou ontmoeten voor haar gezichtsbehandeling. Haar gezichtspijn moest echt verdwijnen.

Deze zaterdagochtend had ze tot twaalf uur vrij genomen. Er was haar verteld dat ze hier een speciale gezichtslotion gebruikte voor de massage. Het zou niet te koop zijn in de winkel. Dat zou alleen maar goed zijn, ze had al genoeg geprobeerd tegen haar pijnlijke wenkbrauwen. Als deze behandeling na twee dagen niet werkte, mocht ze later opnieuw terugkomen. Maar zover was ze nog niet.

Van de vrouwelijke arts mocht ze haar schoenen uittrekken en ontspannen gaan liggen op de behandelbank. Ze lag prinsheerlijk op haar rug. De gezichtsmassage zou op haar voorhuid beginnen, dan haar wenkbrauwen, wangen en kin. Ze hoorde de arts praten in korte en lieve woordjes in haar oor. Haar vingers stipten en veegden ondertussen over haar voorhuid.

Haar jukbeenderen voelde als zuiver water en plots was ze in een onderwaterwereld. Slechts korte woordjes waarschuwde haar voor een walvis of dolfijn. Haar pijnlijke wenkbrauwen werden vergeten door onbereikbare magische krachten. In het aangename oceaanwater zwom ze geruisloos verder. De fascinatie van de blauwe oceaan vond ze indrukwekkend. Ze voelde strelingen onder haar kin. Ze wist niet in welke wereld ze nou thuishoorde. De strelingen waren niet meer te voelen en de mensenwereld was nu de echte wereld. Ze opende haar ogen en voelde zich kiplekker.

 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Nico, ik heb je verhaal met interesse gelezen. In grote lijnen ga ik erin mee en ik vind het een mooie invulling van het thema 'aanraken.' Een behandeling met zo'n resultaat zou je iedereen gunnen. De associatie van een massage met een verblijf in de oceaan vind ik een goed beeld.
Echter ik zit met een paar vraagtekens. Je suggereert in de 1e alinea dat de ligging (geen drukke weg, spoorlijn in de buurt, verder weg parkeren) ideaal is voor gezichtsbehandelingen, verder lees ik dat het zien van een receptioniste vertrouwen schept, en dan nog over een dokter die korte lieve woordjes spreekt in je oor. En dan zocht ik nog op internet in medische woordenlijsten naar de betekenis van 'voorhuid', maar ik vond geen enkele associatie met gezicht, wenkbrauwen of iets in die buurt. Maar misschien bezocht ik de verkeerde sites? En ja, net als Fief mis ik een pakkende titel.

Mvg Ton Badhemd  

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nico,
De voorhuid is een meter lager dan het voorhoofd, zou ik denken. 
Herhalingen zou ik proberen te vermijden.  Of is de copy/paste het duiveltje ?  Het is goed om te weten dat de arts een vrouw is, maar dat hoeft niet benadrukt te worden. 
Een zeer sensuele omschrijving van een doktersbehandeling.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik viel over voorhuid en niet over de walvis. Het valt uit de toon, maar misschien was dat de opzet? Grappig gespeeld met verschillende manieren van schrijven. Het begin is mij wat te veel als een schoolse opstel, bijna en toen en toen. Daardoor kwam wel het einde als een complete verrassing.