Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#291 - Aanraking

 

Aanraking

‘Lief van jullie, maar alsjeblieft niet zeg,’ zegt ze steevast. Ze is nu 3 jaar gescheiden. Daten hoeft niet meer voor haar, maar diep van binnen voelt ze zich eenzaam. Ze heeft behoefte aan een arm om haar heen.

‘Meiden, ik heb mij toch maar ingeschreven bij die datingsite waar Lieke het over had. Alleen maar om eens te kijken hoor’.

Haar vriendinnen knikken betekenisvol.

Vorige maand was er een berichtje van Pieter. Ze besloot het bericht te openen en was verrast door het attente bericht, ze keek snel naar zijn profiel. Wat zag hij er leuk uit. Echt een vrijbuiter en levensgenieter. Ze reageerde op zijn bericht en na een paar berichtjes, merkte Lisa dat ze uitkeek naar een nieuw bericht van Pieter.

‘Meiden, dit gaan jullie nooit geloven. Ik ga op een date. We hebben afgesproken bij dat koffietentje in de Marktsteeg.’ Haar vriendinnen kijken verbaasd en daarna feliciteren ze haar met deze stap. Ze willen alles weten over Pieter. Lisa verheugt zich op de afspraak; eindelijk weer eens contact met iemand.

Ze loopt van de tramhalte de Marktsteeg in. Achter zich hoort ze voetstappen die dezelfde kant op gaan.
‘Lisa, wacht even,’ een diepe mannenstem roept haar.
Ze houdt haar pas in. Dat moet Pieter zijn, denkt ze. Ze voelt een arm om haar heen. Ze draait zich om en de schrik slaat haar om het hart, dit is Pieter niet.

 

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Potlood17,
welkom op het forum. Ik heb geen ervaring met datingsites, maar ik kan me voorstellen dat zo'n eerste afspraakje heel spannend zal zijn. Je sluit af met een cliffhanger: wie is die man met die diepe stem? Ik ben wel benieuwd wie dat is. Is het een oude bekende of Pieter die er totaal niet uitziet als op de foto's. Met belangstelling gelezen. Ik kijk uit naar je volgende inzendingen.

Ik heb een paar opmerkingen over de tekst:

Ik denk dat je tekst nog sterker wordt als je het in het heden ipv in de verleden tijd schrijft. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Daten hoefde niet meer,  --- ik zou hier nog achter zetten "voor haar', want waarom zou ze niet meer kunnen daten.

ze keek snel naar zijn profiel ‘wat zag hij er leuk uit. Echt een vrijbuiter en levensgenieter.’ --- Wat ze denkt hoeft niet tussen aanhalingstekens

merkteLisa ---  hier ben je een spatie vergeten.

Voor het gebruik van aanhalingstekens bij gesproken tekst verwijs ik je naar de volgende link: 
https://onzetaal.nl/taaladvies/aanhalingstekens-en-leestekens/

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Potlood17, ook van mij een hartelijk welkom op dit forum. Je eerste verhaal pakt me wel, ik kan gevoelsmatig helemaal met HP meegaan. Je houdt me ook in spanning, helemaal met die cliffhanger aan het eind.
Graag gelezen!

Mvg Ton Badhemd

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een spannend verhaal, ik heb er kippenvel van. Dit bouw je mooi op vanaf het begin. Je schrijft met vlotte pen, zonder tierlantijnen wat past bij een thriller. Je zou je personage nog wat uit kunnen werken, wat persoonlijker kunnen maken, maar de basis van de scène staat er goed op.