7 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker

#281 - Een misverstand zoals zovelen

- Hoi jij bent toch die komkommer van twee weken geleden?
- Ja dat ben ik ja, mot je?
- Wil alleen even zeggen dat ik je kleurtje echt fantastisch vind. Veel beter dan twee weken geleden toen zag je er een beetje aangebrand uit.
- Fijn dat je me dat wil vertellen. Laat me nu verder met rust rooie dwaas.
- Waarom noem je mij rooie dwaas?
- Omdat je rood bent en je ziet er uit als een halve gare.
- Is het niet een beetje te koud om hier ruzie over te maken?
- Als het zo koud is waarom heb ik dan geen stijve tepels?
- Omdat je geen tepels hebt.
- Oh ja dat is waar ook ik ben een komkommer en geen zoogdier. Even vergeten, sorry hiervoor.
- Oke ja geeft niet kan gebeuren, sorry als ik een beetje aangebrand reageerde. Was niet mijn bedoeling.
- Haha oke nee was gewoon stom van mij, ik neem het je niet kwalijk.
- Oke thanks.

*5 minuten later*

- Wat vind je van Robert-Jan?

- Hou je mond ik wil slapen.

- Oke dan niet.

- Hij heeft echt een heerlijke tong, die Robert-Jan.

- Ik hou meer van een goede stevige onderbeet. Lekker als ik zo die knak hoor wanneer iemand me afbijt. Dat gesmak en gesap en dat gespuit wanneer ie op me bijt is echt niks voor mij. Jij vindt dat wel lekker zeker? Als hij je met z'n sterke kiezels doorbijt en je helemaal uit elkaar spat. Lekker spuiten in het mondje, soms een druppeltje eruit.

- Weet je wat pijn doet? Als iemand een te heet tomaatje eet en dat het binnenste dan nog veel te heet is om op te eten. Dus dat wanneer je uit elkaar spat zijn hele mond verbrandt.

- Dat is toch niet leuk?

- Nee dat zei ik toch ook niet. Ik zei dat het pijn doet.

- Pijn?

10 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker

Hoi Constantos, Ik weet niet goed hoe ik de titel met de tekst moet rijmen en ik weet ook niet goed wat ik van de tekst moet vinden. Het gedeelte na 5 minuten had van mij sowieso weggelaten mogen worden. 
Ik probeer me voor te stellen hoe een komkommer kan vertellen hoe hij zich voelt als hij opgegeten wordt, want daarna kan hij namelijk niets meer vertellen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

1 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Hallo Constantos

Wat wil je precies uitdrukken met je verhaal? Er ontspint zich een merkwaardige dialoog... 

Ook de verderzetting van de tekst na 5 minuten lijkt niet te passen in het geheel.

Probeer ook in een tekst/verhaal die gedachtenstrepen weg te laten. Een dialoog kan je mooier en sterker aanpakken.

Dat de komkommer en de tomaat reflecteren over wat er gebeurt als ze opgegeten worden, dat vind ik tof gewonden, moet ook kunnen. Je fantasie mag je los laten. Maar doseer die fantasie wel.

Herwerk je het nog eens?