Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#278 Vaarwel decennium

 

Geacht decennium,

Over een paar dagen ben je verstreken en maken we kennis met je opvolger. Je hebt je sporen duidelijk achtergelaten en ik zal je niet snel vergeten. Een aantal van mijn dierbaren hebben je maar kort gekend en zullen je opvolgers niet meer meemaken.
Naast mijn persoonlijk verlies heb je het de wereld in het algemeen ook niet gemakkelijk gemaakt. Sterker nog, voor veel bevolkingsgroepen was je een hel: je gaf onderdak aan oorlogen, aanslagen, honger, massale vluchtelingenstromen en natuurrampen. En dat is slechts een greep uit de hoeveelheid narigheid die samen met jou de geschiedenis in zal gaan.

Gelukkig had je ook positieve momenten: nieuwe wereldburgers zagen het licht, relaties werden aangegaan of hersteld, kansen werden gegeven en genomen, ruzies werden uitgepraat en nieuwe liefdes bloeiden op. Voor velen is het echter nog afwachten of je opvolger een verbetering zal zijn.
Menigeen zal er wellicht anders over denken, maar ik had je niet willen missen; je hebt me wijzer en sterker gemaakt. Met vertrouwen ga ik je opvolger tegemoet.

Fief.

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi geschreven Fief. Het zou de flaptekst van een boek over het afgelopen decennium kunnen zijn. 
Heel klein puntje: " een greep uit..." ipv een " een greep van..." 

Annelies
 

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Fief,
je laatste alinea is prachtig.

Zo ook je eerste, goed geschreven. Wel met een trieste inhoud. (duimpje)

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Riny. Tja, dit decennium laat sporen na. Maar dat geldt voor elke decennium wel, helaas. Gelukkig overheersen voor mij de positieve momenten, ondanks het persoonlijk verlies.