Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#275 Een ongelukkige kerst

Vals gesnater verstoort hem in zijn boekhouding. Hij smijt zijn ganzenveer neer, beent naar de deur en trekt die open. Een groepje woudlopers zingt kerstliedjes op zijn tuinpad.

Hij schudt dreigend met zijn wandelstok. 'Scheer je weg!' roept hij. 'Sommige eenden proberen te werken!' Hij ramt de deur dicht.

Een zwarte wolk zweeft hem tegemoet. 'Oh nee,' roept hij, 'de kalkoen!' Hij snelt de keuken in. De wolk neemt in zijn kantoor de vorm aan van zwarte Magika. Terwijl Dagobert zijn kop in de oven steekt, neemt ze de stolp met zijn geluksdubbeltje weg en gaat in rook op.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tilma, ik vind het goed gevonden. 

Vals gesnater verstoort hem in zijn boekhouding. -- volgens mij met het stoort zijn in plaats van verstoort.

Het laatste stuk vond ik verwarrend. Het leest logischer als de zwarte wolk de vorm van Magika aanneemt terwijl Dagobert zijn kop in de oven steekt om de kalkoen te controleren (tenminste ik denk dat hij dat doet omdat hij denkt dat de kalkoen aanbrandt) en dat Magika dan pas het geluksdubbeltje wegneemt.

Het heeft wel iets kannibalistisch: een eend die een kalkoen in de oven heeft staan :-)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dagobert als vrekkige Scrooge; ik zit gelijk midden in hogere kerstsferen. Ben het wel eens met Fief over dat laatste stukje. Verder heerlijk Duck verhaal, inclusief geluksdubbeltje.

 

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hahahaha. Leutige personagekeuze. En dan eenden die (aangebrande) kalkoenen eten, en dan die maffe kerst-tante Magika. De eindejaarsdagen worden nog spannend in Duckstad. 😂

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk gevonden Tilma, een eend die een kalkoen aan het grillen is😁 Een goed verhaal, je hebt alles mooi in elkaar verweven en dat met een beperkt aantal woorden. 

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor jullie vriendelijke reacties. Dagobert Duck heet in het Engelse taalgebied 'Scrooge McDuck', of 'Uncle Scrooge'. Ik zeg het er maar even bij voor wie het misschien niet wist.