#267-Griezelige verbouwing
Sloop
Vandaag gaat de sloophamer door de keuken. De mannen zijn al vroeg aanwezig. De langste van het stel zet zijn transistorradio op het aanrecht en plant er een grote thermoskan naast.
'Jullie redden het wel zo?' vraag ik. 'Dan trek ik me terug.'
'U heb wel een paar koppies voor ons, denk?'
Ik haal twee bekers en overhandig ze. 'Suiker en melk staan hier,' zeg ik. 'Koekjes daar.'
Ik ga naar boven en installeer me op bed. Ik heb me voorgenomen eindelijk dat ene boek uit te lezen.
Van beneden komen ijzingwekkende geluiden, maar ik stel mezelf gerust. Die mannen weten heus wel wat ze doen.
Ik leg mijn boek weg en pak de afstandsbediening van de televisie. Het Journaal is in beeld en ik kijk naar de beelden. Al snel word ik afgeleid door een knal die van beneden komt. Ik veer overeind en val weer terug tegen het kussen. Hou je gedeisd, zeg ik tegen mezelf.
Dan een schreeuw. Waarom kunnen die mannen niet een beetje rustig doen, waarom gaan klussen altijd met zoveel lawaai gepaard? Dat slopen niet geluidloos kan, begrijp ik, maar ze hoeven er toch niet bij te schreeuwen.
Ineens wordt mijn deur opengegooid. Beide mannen stormen mijn slaapkamer in. Geschrokken spring ik op, maar ze duwen me terug. Ze heffen hun sloophamers en beginnen schuimbekkend op mijn bed in te slaan. Dons vliegt om mijn oren. Het lukt me om onder hun hamers vandaan te glippen en ik vlucht struikelend mijn huis uit. Ik ontwaar nog net een glimp van een opengescheurd pakje koekjes, 'Rat out', genaamd. Die koekjes bedoelde ik niet.
Ja, rattengif maakt meer
Hoi Remke, zeker een
Fief schreef: Ja, rattengif
mw.Marie schreef: Hoi Remke,
Leuk gegeven dat ze loco gaan
Tilma schreef: Leuk gegeven
Dat twee mannen schuimbekkend
Tilma schreef: Dat twee
Hoi Remke, Goed geschreven.
Hoi Remke, spannend schrijven
Anke Kessels schreef: Hoi
[