Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 255 Ochtendgloren

Ik kijk hoe jij in je naakte lichaam op de rand van het bed zit. Het is de eerste keer dat je de nacht bij mij hebt doorgebracht. De kracht in zekerheid die je vannacht bezat is vervangen door een onwennig geworden moment in de ochtend. Ik vouw het laken om mij heen en schuif op mijn billen naar je toe. Met mijn hand wrijf ik over je rug en geef je kusjes op je schouder. ‘Goedemorgen’, fluister je met een nog schor klinkende stem. Ik antwoord met een zoen op je wang. Jouw mond vindt mijn mond. Herinneringen van vannacht schieten door mijn hoofd. Passionele momenten worden afgewisseld met vleugjes van tederheid. De zachtheid van jouw huid staat in schril contrast met de ruwte van jouw baardje. Je staat op. Zwarte stukken lingerie en jarretels liggen verspreidt door de kamer. Jij zoekt je boxershort, ik zoek mijn setje compleet. Een jeans glijdt over je billen en je mobiele telefoon verdwijnt in een van je jeanszakken. Met een hand door je haar en een flinke spray onder je armen vind je het prima. ‘Is er koffie ? ’, vraag je. ‘Ik zal halen’, antwoord ik je. Met een onzekere blik kijk je mij aan. ‘Ga ik je nog zien?’ vraag je onzeker. ‘Tuurlijk leukerd!’, zeg ik vrolijk en naast een zoen op je wang bied ik een boterham met pindakaas aan. En moment later zijn we buiten. Samen zitten we op de stoeprand en zwijgen we allebei. Het ochtendzonnetje schijnt zijn eerste stralen in gezichten van de beginnende liefde. En ik zie hoe sigarettenrook een hele nieuwe dag in geblazen wordt.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie scène (al was het maar om de titel), maar van mij had de aftastendheid door mogen zetten. De vrolijk gezegde 'Tuurlijk leukerd' is sowieso een dissonant, maar misschien had die met dat baardje al niet eens 'Ga ik je nog zien?' moeten vragen. De ongemakkelijkheid van de volgende ochtend, is dat niet waar het om gaat? Oh ja, in de laatste alinea loopt er een zin van 'samen' naar 'allebei'. Dat is gek.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany, leuk geschreven verhaal, je laatste alinea doet me smelten. Mee eens met Tilma, leukerd, haalt me uit je verhaal, mss. een duidelijk signaal met meer gevoelswaarde neerzetten: 'Tuurlijk,' ‘Is er koffie ? ’, vraag je. 'Is er koffie,' vraag je. Of ‘Is er koffie?' Voor mij is het duidelijk dat de ander spreekt. Muv de sigaret, roken is niet goed :D Maar de zin die je ermee geschreven hebt :thumbsup: Graag gelezen en fijne dag.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Indrany, mooi stukje over de kwetsbaarheid van prille liefde, het aftasten en de onzekerheid. Alleen de eerst zin klinkt mij wat vreemd in de oren. Alsof het naakte lichaam iets aparts is, waar de man dan vervolgens nog in zit. Misschien is dit een optie: 'Daar zit je, op de rand van mijn bed. Ik kijk naar je naakte lichaam.''

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Indrany, … ook alweer zo'n lief stukje. In je naakte lichaam zitten, vind ik wat vreemd. Naakt zitten is toch wel voldoende? Verder de kracht van zekerheid, lijkt me, niet in. Daar staat tegenover: je zit wel in je kracht. Het is zo'n echte lieve eerste keer en dan weer zo lekker terug met een boterham met pindakaas. Heerlijk gewoon. Leuk gedaan.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor alle tips en lieve woordjes. De tekst inmiddels aangepast! Ik kijk hoe jij naakt op de rand van het bed zit. Het is de eerste keer dat je de nacht bij mij hebt doorgebracht. De kracht in zekerheid die je vannacht leek te bezitten is vervangen door een onwennig geworden moment in de ochtend. Ik vouw het laken om mij heen en schuif op mijn billen naar je toe. Met mijn hand wrijf ik over je rug en geef je kusjes op je schouder. ‘Goedemorgen’, fluister je met een nog schor klinkende stem. Ik antwoord met een zoen op je wang. Jouw mond vindt mijn mond. Herinneringen van vannacht schieten door mijn hoofd. Passionele momenten worden afgewisseld met vleugjes van tederheid. De zachtheid van jouw huid staat in schril contrast met de ruwte van jouw baardje. Je staat op. Zwarte stukken lingerie en jarretels liggen verspreidt door de kamer. Jij zoekt je boxershort, ik zoek mijn setje compleet. Een jeans glijdt over je billen en je mobiele telefoon verdwijnt in een van je jeanszakken. Met een hand door je haar en een flinke spray onder je armen vind je het prima. ‘Is er koffie ? ’, vraag je. ‘Ik zal halen’, antwoord ik je. Met een onzekere blik kijk je mij aan. ‘Ga ik je nog zien?’ vraag je onzeker. Verlegen kijk ik je aan en bied ik je een boterham met pindakaas aan. En moment later zijn we buiten. Samen zitten we op de stoeprand waar we zwijgen. Het ochtendzonnetje schijnt zijn eerste stralen in gezichten van de beginnende liefde. En ik zie hoe sigarettenrook een hele nieuwe dag in geblazen wordt.