Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Honger #251

Honger Wat ruik ik :"hmm, zoveel lekkers en zoveel geuren. Ik moet druk op zoek naar wat te eten. Ik heb al 2 dagen geen fatsoenlijk eten meer gehad. Misschien kan ik hier iets vinden. Als het zo donker wordt ga ik zeker kijken of er iets te vinden is. Ik zie hier een aantal huizen staan waar ik kan gaan kijken. Nog heel even en dan kan ik gaan. Ik sluip heel voorzichtig naar dat huis, daar is de geur het sterkst. Kip zo te ruiken. Dat lijkt me zo lekker, een heerlijk kip. Ik ga hier aan de rand van het bos nog even liggen, het zal zo wel donkerder worden. Ik heb lang genoeg gewacht. Nu is het donker genoeg. . Heel voorzichtig kruip ik uit mijn schuilplaats en sluip zachtjes naar het huis toe. Er brand nog licht maar ik heb zo'n honger dat ik me daar niet door laat tegenhouden. Ik stop bij een grote struik. Hoor ik daar iets of verbeeld ik me dat maar. Ik ga op mijn buik liggen en staar naar het huis. Niets te zien. Langzaam kruip ik verder de tuin in. Ineens hoor ik iemand zeggen: "Schat pak snel mijn camera, volgens mij zie ik een wolf in de tuin." Zij antwoord:' het zal wel een grote zwerfhond zijn ik jaag hem wel weg." Wat zal ik doen, er op af gaan of toch maar weggaan, maar die kip ruikt zo lekker. Daar komt ze. Nu moet ik beslissen wat ik doe. Helaas ik ga. Op zoek naar een ander lekker hapje

Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je ik begrijp wat je bedoelt. Ik zet altijd alle zinnen onder elkaar om hem beter na te kunnen kijken. Dit is mijn eerste verhaal dat ik post en vond het best eng. Maar wel goed voor mijn zelfvertrouwen. nogmaals dank

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het heeft qua lay-out inderdaad iets van een gedicht nu. Er zitten nog wat slordigheidjes in. Achter 'wat ruik ik' een vraagteken. 'zoveel lekkers en zoveel geuren': is dat niet dubbel? '2' moet voor de leesbaarheid 'twee' zijn. Tussen 'wordt' en 'ga' een komma. 'een heerlijk kip': 'een heerlijk kippetje' of 'een heerlijke kip'. Achter 'Nu is het donker genoeg' staan twee punten. Je zegt dat de wolf zachtjes sluipt. Sluipen is volgens mij altijd zacht. 'brand' moet 'brandt' zijn. Achter 'verbeeld ik me dat maar' hoort weer een vraagteken. Tussen 'schat' en 'pak' zou een komma mogen. 'Zij antwoord' spel je opnieuw zonder 't'. Die hoort er wel. Tussen 'zwerfhond zijn' en 'ik jaag' hoort een punt te staan. Dit zijn twee zinnen. Dan laat je nog ergens een vraagteken achterwege. Het lijkt er op dat je het expres doet. Misschien is het wel een stijldingetje bedenk ik nu. Laat ze dan allemaal maar weg. Tussen 'helaas' en 'ik ga' hoort ook een leesteken. Of je kunt 'helaas' er helemaal uithalen. Het is overbodig. Aan het eind van de tekst staat ook geen punt. Ik ben iedere zin op een nieuwe regel begonnen. Vraag je af of dit prettig lezen was. Ik begrijp waarom je het doet, maar misschien kun je het aanpassen voor je je inzending definitief instuurt? Het leest echt veel plezieriger als je de regels uitvult. Nu verwacht ik inderdaad een gedicht of een soort stijlgreep om de gedachten van de wolf beter over te brengen, maar dat is het allebei niet. Maar dan dit: 'Ik ga op mijn buik liggen en staar naar het huis. Niets te zien. Langzaam kruip ik verder de tuin in.' Dat is een beeld. Dat is misschien wel het beste beeld dat iemand in deze hele opdracht neergezet heeft. 'Niets te zien' is misschien overbodig, maar verder staat het als een huis (sorry voor de armoedige woordspeling). Er is wildernis en beschaving, er is dreiging, er is omzichtigheid. Met dit beeld moet je gaan werken en de rest van de tekst er naar vormen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Pvanmil, … wat een idee om de wolf zo op te laten komen. Je hebt goede tips gekregen om het technisch beter in elkaar te zetten. Succes met schrijven; het zal je best lukken.

Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de tips, ik moet inderdaad beter op leestekens letten. Ook de onnodige woorden laten vallen, maar soms denk je dat het kan maar ziet een ander het weer anders. Ga er zeker aan werken