Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#250 Geplunderd

'Hier openen', staat in kleine letters aan de linker, intacte kant. Het verwrongen plastic verraadt de vruchteloze pogingen dat advies op te volgen. Aan de andere kant van de zak was gelukkig meer succes. Op een centimeter na, is aan de bovenkant een strook afgescheurd. 'Hersluitbaar' valt aan de zwevende kant te lezen. Als de ziploc-sluiting niet in de zojuist genoemde strook zat, zou dat vast waar geweest zijn. Nu voelt het woord even leeg als de stazak zelf. Maar goed, alsof een zak voedsel met twee pubers in huis ooit na geopend te zijn weer gesloten wordt. Inhoudsloos gedeponeerd in de kliko klinkt waarschijnlijker. Ergens op een vloer geslingerd om daar, als het aan de pubers ligt, maanden te blijven liggen realistischer. De binnenkant van de zak glimt als goedkoop zilver. Ondanks dat hij volledig geplunderd is, ruik je de zilte geur van gebrande en gezouten pinda's al voordat je neus de zak bereikt heeft. Met gesloten ogen ruik je zelfs nog de zachte noten van chocolade en cranberry's. 'Gezouten Choco Mix', staat in sierlijke witte letters op een glanzend roze vlak. Een afbeelding van een schaaltje met amandelen, pinda's, cranberry's en chocoladepinda's moet de verleiding compleet maken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Imke je brengt mijn herineringen weer boven, ik zie het nog liggen in huis! Overigens nog redelijk gezond ook met de cranberries :D Voor realistischer een komma en het woord 'is' vergeten? Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor realistischer een komma en het woord 'is' vergeten? .
Dank je voor je reactie! Ik twijfelde zelf al over die zin. De reden dat ik het woord 'is' niet had toegevoegd, is omdat ik trachtte te verwijzen naar het "klinkt" uit de voorgaande zin. Daarnaast hoopte ik met de wat lange, redelijk ongemakkelijke zin de verzuchting van een wanhopige moeder (her)kenbaar te maken ;) Dat het niet helemaal lekker loopt ben ik met je eens.

Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Imke, prachtig stuk. Mooie verhalende beschrijving, waarbij meerdere emoties worden opgeroepen.
'Maar goed, alsof een zak voedsel met twee pubers in huis ooit na geopend te zijn weer gesloten wordt. Inhoudsloos gedeponeerd in de kliko klinkt waarschijnlijker. Ergens op een vloer geslingerd om daar, als het aan de pubers ligt, maanden te blijven liggen realistischer.
Deze zinnen volgen elkaar net niet helemaal lekker op, maar dat is echt gerommel in de marge. JayB

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, leuke beschrijving. :) Ik vraag me af hoe ik je laatste zin moet interpreteren (hoewel dit waarschijnlijk naast de opdracht ligt): 'Een afbeelding van een schaaltje met amandelen, pinda's, cranberry's en chocoladepinda's moet de verleiding compleet maken.' Is het iemand die honger heeft? Of op zoek is naar een snack? Of is het iemand die een onderzoek doet? Of is het iemand die een puberkamer opruimt?

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi omschrijving Imke, waarin de frustratie van de wanhopige moeder in meer zinnen door klinkt; het verkeerd openen van de zak, alles wat open is, gaat op, en opruimen, ho maar! Leuke titel ook, want het is inderdaad plunderen wat pubers doen. Mooi hoe je ook de geur betrekt in je omschrijving, hiermee gaat die lege zak meer leven. Een suggestie; je zinnen lopen niet altijd goed. Bijvoorbeeld 'Aan de andere kant van de zak was gelukkig meer succes.' Probeer dit meer zorgvuldig te omschrijven; wat bedoel je hier precies? Wie had waar meer succes in? Dit geldt ook voor de zin die hier al eerder genoemd werd 'Ergens op een vloer geslingerd om daar, als het aan de pubers ligt, maanden te blijven liggen realistischer.' Als je de tekst hardop leest, hoor je waar de zinnen goed lopen, en waar niet.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Imke, … al die zinnen, ik waag me er niet aan. Je hebt al voldoende advies gekregen. De situatie is heel herkenbaar, het bracht me weer even terug in de tijd. Dat realistischer begrijp ik wel. De zin moet wat snel gelezen worden, dan klinkt het wel. Maar misschien is het dan meer spreektaal dan schrijftaal. Succes, schrijven is leuk.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor realistischer een komma en het woord 'is' vergeten? .
Dank je voor je reactie! Ik twijfelde zelf al over die zin. De reden dat ik het woord 'is' niet had toegevoegd, is omdat ik trachtte te verwijzen naar het "klinkt" uit de voorgaande zin. Daarnaast hoopte ik met de wat lange, redelijk ongemakkelijke zin de verzuchting van een wanhopige moeder (her)kenbaar te maken ;) Dat het niet helemaal lekker loopt ben ik met je eens.
Ik benoemde de wanhoop van de moeder niet, maar is heel herkenbaar in jouw stukje. Lekker blijven oefenen, daarme worden je teksten steeds beter. Ik kom graag weer lezen. Fijne avond.