Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Horror 249

Envoyé de mon iPad Début du message transféré : Expéditeur: Sonja Keppens Date: 5 juin 2019 à 19:58:18 UTC+2 Destinataire: Sonja Keppens Objet: Horrer Horrer Hij zit daar. Al drie dagen. Op de bank. Aan de straatkant van mijn huis. In zon en regen. Roerloos. Zwarte hoed, zwarte jas. Hoofd gebogen. Op mijn vraag of hij iets nodig heeft, kijkt hij mij heel even aan en schudt het hoofd. Donkerharde ogen, grijswit gezicht, gebarste lippen. ‘s Avonds wordt er aan de deur gebeld. Zwarte hoed, zwarte jas. "Water", zegt hij. Ik ga naar de keuken om een glas. Hij drinkt. Op mijn vragen geen antwoord. Lichte grijns op zijn mond. Als hij weg is lijkt de woonkamer koud en ijl. Verbeelding, denk ik. Rare kerel. Ik schenk mij wat koffie in. Terwijl ik die opdrink, glijdt een zwarte schaduw langs het tuinraam. Ik spring op en kijk speurend naar buiten. Niets. Boven slaat de deur van mijn slaapkamer dicht. Ik hoor een zwakke kreet. De trap kraakt meer dan gewoonlijk. Kloppend hart knijpt mijn keel toe. De kamer is zoals altijd. Rustig. Ook de badkamer is wat zij was. In de spiegel, een grijswit gezicht, gesprongen lippen. Mijn gezicht. "Kalmeer" zeg ik tegen mijzelf. Er is niets aan de hand. Terug in de woonkamer laat ik mij in de zetel zakken. Alles is ok, denk ik. Maar dan zie ik dat de stoel waar ik daarstraks opzat verder van de tafel staat. Ik sta op om hem terug te plaatsen en merk dat er bloed uit te poten sijpelt. Ik gil en loop de keuken in. Boven het aanrecht, druipende donkerrode letters. Ik lees: "Dit is jouw verhaal". Envoyé de mon iPhone

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roos, een stoelpoot waar bloed uitsijpelt, heel goed getroffen, die onthoud ik :D Ik zie dat het je debuut is hier, welkom en veel schrijfplezier. Prettige pinksterdagen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DIe stoelpoot is inderdaad erg goed gevonden. Je verhaal is sowieso goed. Spannende opbouw en er is iets wat onder je huid kruipt. De stijl waarin je schrijft is duidelijk een eigen handschrift al. Heel krachtig, en het schuurt een beetje. Mijn complimenten!