Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht 232 De Trein

De trein Iedereen heeft er wel eens mee gereisd. Of op staan wachten. Misschien zijn dat er zelfs wel meer. Bijvoorbeeld die gast die ik laatst zag. Ik loop altijd een stuk door op het perron, in de hoop dat het verderop, straks in het achterste gedeelte van de trein, rustig zal zijn. Loopt er halverwege een man de andere kant op, om het perron te verlaten. Wat kwam-ie hier doen dan? “Oh nee, vandaag toch maar niet.” Zo, fiets van het slot, terug naar huis. “Ha, het wordt al licht!” Tas in de gang, bammetjes en mandarijntje eruit. ‘Lekker nog een hele dag voor me!” De service in de trein vind ik af en toe wel wat overdreven. Direct na vertrek van de trein wordt er omgeroepen: “Goedemorgen reizigers (dames en heren mag niet meer, want er mochten eens wat twijfelaars tussen zitten), we zijn zojuist geheel volgens schema vertrokken van station Scheemda. We zullen stoppen op de stations Purmerend Overwhere, Oegstgeest, Delft Zuid en onze eindbestemming Steenwijk. Ik wens u namens de gehele bemanning een prettige reis.” Enkele reizigers kijken verbaasd op van hun mobiel. Aparte route vandaag! Ik voel voor de zekerheid even onder mijn stoel, mochten we straks op de Afsluitdijk in de problemen komen. In de coupé heerst teleurstelling, dat er niemand in het gangpad staat om ons met geoefende gebaren en een vriendelijke doch ietwat geforceerde glimlach de verlichte paden richting nooduitgang aan te geven. Is er al informatie over het weer op onze plaats van bestemming? Ik heb wel zin in een kipsandwich of een zakje pinda’s. Vervolgens komt de conducteur nooit langs om even persoonlijk gedag te zeggen. Ik zag ‘m wel in de 1e klas zitten, toen ik was uitgestapt. Nee, zwaaien deed ik niet, noch klappen voor de fijne reis. Aan het eind van de dag ziet-ie me wel weer terug.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor mij gaat het wat teveel van de hak op de tak en dan raak ik het verhaal uit het oog. 'Die gast', haalt me ook uit het verhaal, omdat dat niet bij de Carmiggelt taal past. Wel vind ik de verbinding van een trein met een vliegreis mooi gevonden. Ik heb het zelf andersom en beeld me in een vliegtuig in dat ik 'slechts' in een trein zin, maar dat is meer om mijn demonen te bezweren. :-)

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat Hadeke zegt. Misschien dat er per ongeluk een verkeerd opdrachtnummer bij is komen te staan? Ik zie werkelijk de link met de Carmiggelt-opdracht niet. En inderdaad: hak op tak. Die opmerking over die twijfelaars vind ik overigens ook totaal niet grappig. Er zitten ook wel wat taalprobleempjes in, maar ach, laat maar.