Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#220 per ongeluk

“Ken je haar?” Vraag ik. En ondanks dat ik natuurlijk allang wist wat zijn antwoord zou zijn klinkt de “nee.” als een teleurstelling. “Hmm oké, bijzonder.” hoor ik mezelf zeggen en zucht diep voordat ik de laatste blokjes Duplo in de bak gooi. Ik heb er altijd zo’n hekel aan als mensen tegen me liegen, ik kan eigenlijk niks stommers bedenken dan dat. En laat het nu net mijn man zijn die daar zijn hobby van geeft gemaakt. Toegegeven, soms ben ik ook weleens een beetje jaloers dat sommige dit kunnen zonder met hun ogen te knipperen. Mij lukt het niet eens om onze zoon van 7 jaar, die geen klok kan lezen, wijs te maken dat het bedtijd is als ik genoeg heb van zijn drukke gedrag om tien over vijf. “Mam je liegt, je neus bewoog.” Of als ik een vriendin vertel dat ik haar nieuwe haarkleur echt prachtig vind. “San, je liegt je kin wiebelt.” Ik heb het dan ook maar gewoon opgegeven. Maar dat maakt het nog veel vervelender dat de vader van mijn kinderen er zo’n sport van maakt. Ik wist voordat we trouwde dat hij niet de meest betrouwbare man op deze wereld was geweest in zijn jongere jaren, maar vreemdgaan had ik nooit achter hem gezocht. En toch is dit weleens gebeurd de afgelopen jaren. “Per ongeluk.” zei hij dan. Ik dacht dan altijd “oh je struikelde en viel per ongeluk in haar, of hoe moet ik dat zien?” Net zo dom als dat ik moeders op het schoolplein wel eens hoor zeggen: “nee onze cas was niet gepland het ging per ongeluk.” Serieus mensen, iedereen die biologie heeft gehad vroeger op de basisschool weet dat dit niet “per ongeluk” kan. Maar goed, er is dus per ongeluk geld van onze gezamenlijke rekening af gegaan de afgelopen maanden, vreemde bedragen naar een vreemd rekeningnummer. En aangezien ik inmiddels een oog heb voor details die niet kloppen denk ik dat ik na zijn “nee.” van vanmorgen vanavond maar een per ongeluk zijn telefoon pak.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sanne Cupido, … leuk gedaan, zelfs verrassend want ik dacht niet zo gauw aan vreemdgaan en dan ook nog eens met de bankrekening. Hier klopt iets niet. :angry: :(

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaaltje, goed te volgen simpele gedachtegang. Het onderwerp vraagt niet meer diepgang. Loop wel nog een keer de interpunctie na . ;) Vlotjes geschreven. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je kunt niet liegen en tolereert het maandenlang dat er bedragen worden overgeschreven naar een vreemd nummer. Goeie vondst, je zet de lezer meteen in de alert-stand. Per ongeluk. Goeie titel!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben 'per ongeluk' benieuwd, wat er hierna gebeurt. Ik vond het best wel grappig om te lezen, maar ik heb wel met de hp te doen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Per ongeluk heb je een leuke vaart in je verhaal zitten. Fijne avond. Hier en daar wat typotjes: Ken je haar?” Vraag ik: 'Ken je haar,' vraag ik. bijzonder.” hoor bijzonder," hoor 7 jaar: zeven jaar we trouwde met n altijd “oh je struikelde en viel per ongeluk in haar, of hoe moet ik dat zien?” Bij denkregels schrijven geen " onze cas Cas kloppen denk ik : na kloppen,

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Het is natuurlijk niet grappig. Je zult maar met zo'n leugenaar moeten leven. "nee". = -punt weg. geeft gemaakt. = heeft gemaakt. sommige = sommigen zeggen: "Nee "Nee" van vanmorgen Verder ben ik het eens de opmerkingen van mw.Marie. Wat zijn vreemde bedragen? Sorry voor mijn gezeur. Is ze achter dat vreemde rekeningnummer gekomen? Ik hoop dat het mobieltje haar duidelijkheid verschaft. Leuk gevonden.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, goed geschreven! Ik denk dat het verhaal beter over zal komen als je iets beter let op je spelling en interpunctie, zoals hierboven al genoemd is. Ga bijvoorbeeld eens de algemene regels na van het schrijven van een verhaal, of spiek in een boek hoe dialoog en gedachten worden vormgegeven. Dialoog wordt bijvoorbeeld altijd op een nieuwe regel gezet en een zin begin je bijna nooit met 'En'. Het lijken misschien kleine dingetjes, maar het zijn ook deze kleine dingetjes die bij de lezer de aandacht van het verhaal af halen. Graag gelezen en succes!