Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#216 Muzikaal genot

Hij streelt mijn haren alsof ie een Stradivarius bespeelt. Met zijn vingers tokkelt hij over mijn huid. Zijn adem op mijn lippen bezorgt mij trillingen. Mijn tonen klinken helder als een trompet. Bijna bijt ik me hieraan stuk. Zijn diepe keelklanken weergalmen als een bas. Ik ben beslist niet contra. Met zijn linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op accordeon. Ik geef partij door mij volledig over te geven. Het gemompel klinkt mij als een eufonium in de oren. Alle stofjes die vrijkomen, maken mij euforisch. Ik gil het uit en de ramen dreunen melodieus mee. Alle maestoso geluiden laten mij de hoofdrol spelen. Op de achtergrond hoor ik Emerson, Lake and Palmer met Fanfare for the common man.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=c2zurZig4L8 Dit 120 woorden stukje schreef ik in januari 2016 op het woord fanfare. Op 11 maart dat jaar stierf mijn favoriete muzikant Keith Emerson. Dit stukje pas ik elk jaar op die datum weer aan, maar plaatsen zal ik het. Ook bij dit schrijfthema kan ik het niet laten. Sorry Mike, even niet conform je opdracht om het op tekst te doen. Ik maak zeker nog een versie en dan ga ik van woorden uit. Ik doe al jaren niet anders. Mijn teksten zijn nooit zonder muziek en veelal geïnspireerd door tekst en muziek.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
genoten van je verhaal, zowel het echte, als in je eigen reactie, en van je link, om het compleet te maken
Wat een heerlijke reactie, Schrijvenmaar. De beginklanken van dit nummer nemen mij al helemaal mee en dat is al jaren zo. Tig keer gedraaid en nog hetzelfde gevoel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een inleving, goed gedaan, Levina. Goed verhaal.
Ha John en dank je John. Dit nummer is misschien wel mijn hele leven. Het heeft in ieder geval mijn ritme bepaalt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … wat kun jij geweldig over een heel persoonlijk favoriete muziekuitvoering schrijven. Prachtig. Ik heb het een paar maal beluisterd met mijn ogen dicht. Muziek is onmisbaar.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … wat kun jij geweldig over een heel persoonlijk favoriete muziekuitvoering schrijven. Prachtig. Ik heb het een paar maal beluisterd met mijn ogen dicht. Muziek is onmisbaar.
Ha Riny, Heel blij met je mooie compliment, dit stuk heb ik geschreven met hart en ziel. Omdat de muziek mij daar raakte. Het is overigens ook prachtig uitgevoerd door de componist Aaron Copland. Ik heb Emerson, Lake &Palmer live in Paradiso gehoord en gezien en de live uitvoering zoals Copland deed door het Rotterdams Philharmonisch Orkest in de Doelen. Het heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, wat beschrijf je hier mooi wat muziek met je kan doen! Het is de trouwste minnaar die je maar kan wensen.
Muziek is mijn alles Chantal, mijn mentor, mijn minnaar inderdaad, mijn lust en mijn leven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, deze week is het thema geschreven voor jouw ziel. Wat een mooi verhaal bij deze muziek, die jou zo diep raakt. #ad 1 mooi je toevoeging ook. Muziek geeft meer aan je zintuigen dan je oren alleen. Mijn hele humeur kan er zo van opknappen, heerlijk! Graag gelezen, fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, deze week is het thema geschreven voor jouw ziel. Wat een mooi verhaal bij deze muziek, die jou zo diep raakt. #ad 1 mooi je toevoeging ook. Muziek geeft meer aan je zintuigen dan je oren alleen. Mijn hele humeur kan er zo van opknappen, heerlijk! Graag gelezen, fijne avond.
Ha Marie en ja, Marie. Dit thema is mij op het lijf geschreven. Inderdaad, er is muziek die ik hoor en muziek die ik voel tot in elke vezel. Mooi weekend gewenst.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herinner me het stukje nog van 120 woorden. Het blijft mooi om te herlezen. Knap gedaan. gr. Nynke
Ha Nynke, Dank je voor je fijne reactie. Groetjes, Levina

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Indrukwekkende verhalen. En alweer een mooi nieuw stuk muziek leren kennen. Wat een leuke opdracht is dit en wat een mooie invulling geef je eraan.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi harmonisch verhaal. :nod: -Met linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op zijn accordeon.- Mis ik hier het woordje - zijn- ? Bedankt voor de link naar you tube. Een bijzonder stuk. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, je mist het woordje zijn. Viel mij ook op. Verder geen commentaar. Mooi geschreven. Muziek kan veel met je doen. Niet alle muziek.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrukwekkende verhalen. En alweer een mooi nieuw stuk muziek leren kennen. Wat een leuke opdracht is dit en wat een mooie invulling geef je eraan.
Ha Mechtilde, Helemaal met je eens dat dit weer een heerlijke opdracht is. Zo fijn al die verschillende stukken muziek met herinneringen of een mooie nieuw verhaal. Ook die klinken als muziek in de oren.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi harmonisch verhaal. :nod: -Met linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op zijn accordeon.- Mis ik hier het woordje - zijn- ? Bedankt voor de link naar you tube. Een bijzonder stuk. :thumbsup:
Hallo May, Dank je wel en fijn dat je ook van dit muziekstuk geniet. Mis je echt het woord zijn voor linkerhand? Ik ga hierover denken. Ik heb dit wel met een reden gedaan.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je mist het woordje zijn. Viel mij ook op. Verder geen commentaar. Mooi geschreven. Muziek kan veel met je doen. Niet alle muziek.
Ha Tja, Muziek kan inderdaad veel doen en inderdaad niet alle muziek. Gelukkig zijn er heel veel muziekstijlen. Om maar een spreekwoord aan te halen: 'Voor elk wat wils.' Over het zijn: Ik heb dit bewust gedaan, zeker nadat ik het hardop had gelezen. In de eerste plaats voor het speelse effect en twee keer zijn in een korte zin vind ik storend. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het zijn hand was ... Maar wie ben ik?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi harmonisch verhaal. :nod: -Met linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op zijn accordeon.- Mis ik hier het woordje - zijn- ? Bedankt voor de link naar you tube. Een bijzonder stuk. :thumbsup:
Hallo May, Dank je wel en fijn dat je ook van dit muziekstuk geniet. Mis je echt het woord zijn voor linkerhand? Ik ga hierover denken. Ik heb dit wel met een reden gedaan.
Suggestie: de linkerhand ?? Ik mis iig een lidwoord.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi harmonisch verhaal. :nod: -Met linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op zijn accordeon.- Mis ik hier het woordje - zijn- ? Bedankt voor de link naar you tube. Een bijzonder stuk. :thumbsup:
Hallo May, Dank je wel en fijn dat je ook van dit muziekstuk geniet. Mis je echt het woord zijn voor linkerhand? Ik ga hierover denken. Ik heb dit wel met een reden gedaan.
Suggestie: de linkerhand ?? Ik mis iig een lidwoord.
May, wellicht mijn blinde vlek, ik vind het juist zonder lidwoord veel speelser. Het zal vast taaltechnisch niet correct zijn. Nogmaals ik overdenk dit.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, je verhaal heb je heel mooi weergegeven. Het past bij het liedje. Beiden hebben een snaar bij mij geraakt ;)
Ha Anke, Heel blij met je fijne reactie. ELP (Emerson, Lake & Palmer) hebben heel bijzondere muziek gemaakt, ik heb ze een paar keer zien optreden. Liefde voor muziek. Greg Lake maakte ook prachtige teksten. Zij waren en zijn nog steeds een inspiratiebron voor me.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Ik heb de muziek even opgezocht want ik kon er mij niks bij voorstellen. Het ligt waarschijnlijk wel aan mij, maar ik kan de verbinding met jouw tekst niet echt maken. Je tekst zelf is mooi geschreven. "de ramen dreunen melodieus mee" is zo fout en toch zo goed gevonden! Net zoals de "Ik ben beslist niet contra". Daar moest ik even bij glimlachen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: Levina Levja]Sorry Mike, even niet conform je opdracht om het op tekst te doen. Ik maak zeker nog een versie en dan ga ik van woorden uit.[/quote] Dat is geen probleem, aan de positieve reacties te zien is dit een mooie aanvulling aan de opdracht ;) Je schetst een mooi beeld door muziek en instrumenten als fysieke ervaringen van liefde te gebruiken. Het geeft een kunstige tekst. [quote: Levina Levja]Mijn tonen klinken helder als een trompet. Bijna bijt ik me hieraan stuk. Zijn diepe keelklanken weergalmen als een bas. Ik ben beslist niet contra. Met zijn linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op accordeon. Ik geef partij door mij volledig over te geven.[/quote] Ik struikel alleen een beetje over dit stukje. Niet per se over het taalgebruik of betekenis, maar over de zinsstructuur. Drie keer achter elkaar gebruik je: eerste zin: 'Ik/Mijn//Zijn...' tweede zin: 'Ik...'. De zinnen verschillen niet heel veel van lengte en voelen hierdoor wat stroef aan, in tegenstelling tot de mooie, vloeiende muziek. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Ik heb de muziek even opgezocht want ik kon er mij niks bij voorstellen. Het ligt waarschijnlijk wel aan mij, maar ik kan de verbinding met jouw tekst niet echt maken. Je tekst zelf is mooi geschreven. "de ramen dreunen melodieus mee" is zo fout en toch zo goed gevonden! Net zoals de "Ik ben beslist niet contra". Daar moest ik even bij glimlachen!
Ha Jan, Zoals ik in reactie #1 aangeef, heb ik dit stukje al veel eerder geschreven met een andere intentie, het ging namelijk om het woord van desbetreffende week met thema fanfare. Ik ben sinds de jaren zeventig een groot fan van Emerson, Lake & Palmer en hun muziek heeft een grote rol in mijn leven gespeeld. Ja, ook in mijn liefdesleven. In dit stukje geef ik weer wat hun klanken met mij doen. Toen in 2016 eerst Emerson en in december Greg Lake overleden, kreeg dit stukje een heel andere betekenis, voor mij dus van grote betekenis. Vandaar even buiten de wekelijkse opdracht om, zoals ook aangegeven. Overigens heeft de Fanfare For The Common Man een heel eigen verhaal. Zeker toen de componist Aaron Copland dit schreef en voor het eerst speelde. Ik had daar graag nog een stukje over geschreven, het ontbrak mij echter aan tijd. Ik houd dit wel in mijn achterhoofd. Dan is het echt de muziek en het verhaal.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: Levina Levja]Sorry Mike, even niet conform je opdracht om het op tekst te doen. Ik maak zeker nog een versie en dan ga ik van woorden uit.
Dat is geen probleem, aan de positieve reacties te zien is dit een mooie aanvulling aan de opdracht ;) Je schetst een mooi beeld door muziek en instrumenten als fysieke ervaringen van liefde te gebruiken. Het geeft een kunstige tekst. [quote: Levina Levja]Mijn tonen klinken helder als een trompet. Bijna bijt ik me hieraan stuk. Zijn diepe keelklanken weergalmen als een bas. Ik ben beslist niet contra. Met zijn linkerhand liefkoost hij mij zoals hij speelt op accordeon. Ik geef partij door mij volledig over te geven.[/quote] Ik struikel alleen een beetje over dit stukje. Niet per se over het taalgebruik of betekenis, maar over de zinsstructuur. Drie keer achter elkaar gebruik je: eerste zin: 'Ik/Mijn//Zijn...' tweede zin: 'Ik...'. De zinnen verschillen niet heel veel van lengte en voelen hierdoor wat stroef aan, in tegenstelling tot de mooie, vloeiende muziek. Graag gelezen![/quote] Ha schrijfcoach Mike, Dank voor je feedback, ik snap je reactie, het hele stukje heeft veel mijn, zijn, hij en ik in zich. Ik ben me daarvan bewust en het is ook wel bewust zo geschreven. Ik vind zelfs dat alle zinnen niet veel van lengte verschillen. Zo ervaar ik dus de muziek van ELP. Het is weer heel anders als Greg Lake op het podium kwam en zijn teksten zong met vaak alleen een gitaar. Tekst en muziek heel vloeiend en ik zou dan ook heel anders een stukje schrijven hierop. Zie ook mijn reactie #27 Muziek is net als literatuur persoonlijk. De een houdt van een zekere stijl, de ander denkt daar vaak anders over. Kunst kent vele variaties, daarom zo fascinerend. In mijn ogen en oren dus.