Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Waarom?

Hoe ik hier kom? Ik heb geen idee, maar het is hier lekker warm. Het is nu al enkele maanden dat ik aan de buitenkant mensen hoor zeggen dat, eenmaal eruit, ze mij gaan weggeven. ik ben slimmer, ik blijf lekker zitten. Hier bij mijn mama. Hier kan ik zwemmen en krijg ik altijd eten. Hier bij mijn mama doet er niemand mij pijn. Hier bij mijn mama ben ik nooit alleen. Wat is dat nu? Het wordt hier klein en smal. Wat is dat? Er komt licht binnen. Mama, nee, niet doen. Duw me er niet uit, laat me niet alleen. Ik wil niet van je weg. ‘Kijk een wat een mooi meisje.’ Hoor ik ze nog zeggen. Mama draait haar hoofd van me weg. Met mijn kleine handje neem ik mama’s vinger vast en ben ik van plan deze nooit meer los te laten. Mama, kijk naar mij en neem me vast. Mama, waarom pak je mij niet vast? Waarom doe je me pijn? Waarom laat je me alleen?

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u, PeterFD. Wat een leuke reactie. Dit was de eerste keer dat ik een weekopdracht deed. Leuke ervaring en ga ik zeker vaker doen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Georges, mooie vertelling over een drama voor moeder en kind, mooi hoe je het hoofd weg laat draaien van de moeder. Dat is een prachtig voorbeeld van show don't tell, waar in de schrijverswereld op gelet wordt. Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, kort. Je houdt de toon vast. Waarom doe je me pijn? Dit zinnetje zou je weg kunnen laten. De zin hiervoor en hierna zeggen genoeg. Daar zit de pijn. ...en laat ik nooit meer los. Mooier?: ...en ben ik van plan om deze nooit weer los te laten. Janko

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Georges, … prachtig. Je beschrijft de schrijnende situatie van een ongeboren kind. Ook dit komt voor! (toen ik mijn opdracht maakte heb ik daar geen moment aan gedacht)

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen bedankt voor de reacties, deze worden zeker gewaardeerd. Janko Ekkel die zin van pijn kan inderdaad weg gelaten worden maar ik laat deze graag staan om extra aandacht te vestigen op de pijn. in verband met het hand loslaten, deze ga ik veranderen het klinkt inderdaad beter.