Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 212 Natuurlijk weet ik wat ik wil

Ik wil geen voetballer worden, ik weet precies wat ik wil worden als ik groot ben. Danser en dan op de maan. Hier kan ik goed oefenen, ik ben al in de zevende week begonnen met bewegen en met de week word ik actiever. Ik hoor mijn mama zeggen dat ik flink aan het schoppen ben. Mijn vader beweert dat ik net als hij een topvoetballer zal worden. Nou, echt niet. Ik heb al meerdere zondagen met mama aan de zijlijn gestaan. Wat een gegil en dat heen en weer rennen over het veld. Nee, ik wil mooie passen maken en geen pass met de bal. Ik moondance met mijn Ierse voorouders op heerlijke klanken. Gelukkig draaien mijn ouders mooie muziek, daarom heb ik ze ook gekozen. Ik trappel er lustig op los in het vruchtwater. Dat is de reden dat de maan mij zo aantrekt, ik heb begrepen dat je daar net zo loopt als in een zwembad, dus net als nu. Als je het mij vraagt dan blijf ik liever hier en oeps, met dat ik dit denk, word ik met mijn badwater door een nauwe tunnel afgevoerd. Ik hoor mijn moeder schreeuwen en zuchten. Mijn vader roept: ‘Oh, mijn God!’ Dan zet ik voet op aarde. Een kleine stap voor de mensheid, voor mij een reuzensprong. Bij het zien van mijn voetjes zucht mijn moeder voor het laatst en zegt: ‘Wat een poezelige pootjes.’ Voetballer in de dop zijn de woorden van mijn vader. Met een plié geef ik aan wat hun te wachten staat. Dat ze het leven hebben geschonken aan een befaamde balletdanser.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijke Levina, zo heb ik jou via schrijffora leren kennen, met muziek. Heerlijk die Morrison, twee keer genoten dus met je tekst en de bijpassende muziek. Heerlijk verhaal en plié heb ik opgezocht. Leuk zo van ballet weer iets te leren via jou. Klein dingetje: Mijn vader beweert dat ik net als hem een topvoetballer zal worden: hem is hij? Heel graag gelezen met een glimlach, dat voetballen er echt niet in zit bij de kleine boreling. Zonnige middag.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijke Levina, zo heb ik jou via schrijffora leren kennen, met muziek. Heerlijk die Morrison, twee keer genoten dus met je tekst en de bijpassende muziek. Heerlijk verhaal en plié heb ik opgezocht. Leuk zo van ballet weer iets te leren via jou. Klein dingetje: Mijn vader beweert dat ik net als hem een topvoetballer zal worden: hem is hij? Heel graag gelezen met een glimlach, dat voetballen er echt niet in zit bij de kleine boreling. Zonnige middag.
Ha Marie, Nog altijd schrijf ik met muziek, Marie. Dat gaat bij mij zo hand in hand. Wat een lompe fout van mij net als hem. Ik heb het met rode wangen snel veranderd. Misschien een slap excuus dat de vader die ik in gedachten had, het wel zo zegt. Flauw, hè? Dank je voor je leuke reactie en ik wens je veel zonnestralen toe.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: prachtige combinatie van baby en eerste stap op de maan, het maakt het ruimtelijk op vele manieren en dan nog een tweede metersgroot contrast tussen voetballen en ballet, ook al zo knap uitgewerkt in relatief kort bestek met veel plezier gelezen

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig leuk stukje. Het contrast met de voetballer en de balletdanser geeft dit verhaaltje iets onweerstaanbaars. En tegelijk ook conflictvoorspellend... Maar dan op een lichtvoetige manier.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina een heerlijk stukje en die plié aan het einde; ik zie direct twee kleine mollige gevouwen baby beentjes voor me. En smelt. Ik voorzie een prachtige danscarrière voor dit kleintje. Met heel veel plezier gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: prachtige combinatie van baby en eerste stap op de maan, het maakt het ruimtelijk op vele manieren en dan nog een tweede metersgroot contrast tussen voetballen en ballet, ook al zo knap uitgewerkt in relatief kort bestek met veel plezier gelezen
Ha Peter, Hartelijk dank voor je fijne reactie en je lovende woorden. Ik word hier heel blij van.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig leuk stukje. Het contrast met de voetballer en de balletdanser geeft dit verhaaltje iets onweerstaanbaars. En tegelijk ook conflictvoorspellend... Maar dan op een lichtvoetige manier.
Ha Nele, Wat een mooie reactie. Ik wilde inderdaad een tegenstelling weergeven, wat voor de boreling vanzelfsprekend was. De onschuld van een kind.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina een heerlijk stukje en die plié aan het einde; ik zie direct twee kleine mollige gevouwen baby beentjes voor me. En smelt. Ik voorzie een prachtige danscarrière voor dit kleintje. Met heel veel plezier gelezen!
Ha Chantal, Net als jij zag ik ook die beentjes voor me. Ik geniet van je leuke reactie. Dank je wel.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een slap excuus dat de vader die ik in gedachten had, het wel zo zegt. Levina, dat vind ik nu net zo leuk aan mensen, die hun eigen taal spreken. Eerlijk gezegd heb ik bij jou nog nooit een verschrijving gezien.. Dit was dus een mooi citaat! Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een slap excuus dat de vader die ik in gedachten had, het wel zo zegt. Levina, dat vind ik nu net zo leuk aan mensen, die hun eigen taal spreken. Eerlijk gezegd heb ik bij jou nog nooit een verschrijving gezien.. Dit was dus een mooi citaat! Fijne avond.
Vind ik ook, hoor , Marie. Het mooie is dat iedereen uniek is en een eigen identiteit. Nou, ik maak echt wel blunders, hoor. Ik heb zo mijn blinde vlekken. Verre van perfect, ha ha. Ook een genoeglijke avond gewenst en een plezierig weekend.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … weer zo'n fijn verhaal van jouw hand. Na deze week zal ik beslist met andere ogen naar baby's en nog groeiende wezentjes, kijken. Wat een fantasie allemaal; zo heerlijk soepel. (Jouw link zal ik beslist afspelen. daarnet heb ik "Groove Muziek'' op mijn pc ontdekt.)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … weer zo'n fijn verhaal van jouw hand. Na deze week zal ik beslist met andere ogen naar baby's en nog groeiende wezentjes, kijken. Wat een fantasie allemaal; zo heerlijk soepel. (Jouw link zal ik beslist afspelen. daarnet heb ik "Groove Muziek'' op mijn pc ontdekt.)
Ha Riny en hartelijk dank Riny. Op mijn laptop heb ik diverse streams ... livestreaming ... het heerlijke van de digitale wereld.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Levina, 

Wat een leuk en luchtig verhaal. Vooral het contrast tussen voetballer en balletdanser heb je mooi omschreven. 

Met plezier gelezen! 

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Levina, 

Wat een leuk en luchtig verhaal. Vooral het contrast tussen voetballer en balletdanser heb je mooi omschreven. 

Met plezier gelezen! 

Ha Anke, Hartelijk dank voor je fijne reactie. Dat doet mij plezier.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dit was mooi om lezen! Misschien wordt hij een voetballende ballerina? ALs hij maar doet wat hij écht wil, dat maakt een mens pas gelukkig.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dit was mooi om lezen! Misschien wordt hij een voetballende ballerina? ALs hij maar doet wat hij écht wil, dat maakt een mens pas gelukkig.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dit was mooi om lezen! Misschien wordt hij een voetballende ballerina? ALs hij maar doet wat hij écht wil, dat maakt een mens pas gelukkig.
Ha Joke, Ik krijg een grote glimlach bij je dubbele reactie met de gedachte of je het ook twee keer gelezen hebt. Is grapje, hoor. Je maakt mij mooi blij met je mooie reactie. Hartelijk dank.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het altijd al gedacht, balletdansers of danseressen worden niet gemaakt, maar geboren. Heel leuk verhaal, met plezier gelezen.
Ha Thea, Het wordt altijd wel beweerd en in zekere zin denk ik ook wel in die richting. Uiteraard moet je wel je bekwamen, maar ik vermoed dat talent wordt geboren. Hartelijk bedankt dat je bent komen lezen en je fijne reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, helemaal top deze bijzondere invulling, gecombineerd met lekkere muziek. Ik heb genoten!
Ha Ton, Heerlijk dat je zo hebt genoten en hartelijk dank voor je mooie compliment. Moondance van Van Morrison vind ik ook een heerlijk nummer.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gedaan, met die maan. Die hem aantrekt ook. Die Ierse voorouders heb je met Moondance van Van Morrison ook netjes er in verweven. Maar goed. Het wordt toch een voetballertje, zal je zien.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gedaan, met die maan. Die hem aantrekt ook. Die Ierse voorouders heb je met Moondance van Van Morrison ook netjes er in verweven. Maar goed. Het wordt toch een voetballertje, zal je zien.
Ha Tilma, Dank je voor je fijne reactie, best zeldzaam geen enkel punt van kritiek van jou. En ach, voetballers hebben net als balletdansers mooie sterke benen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk verhaal :thumbsup: genoten
Ha Lucia, Het pleziert mij dat je bent komen lezen en er ook nog van genoten hebt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kind naar mijn hart. Weg met dat voetballen. Welkom danser! Graag gelezen.
Ha Mechtilde, Dat je mijn stukje graag hebt gelezen, doet mij dansen.