Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Wanneer, dat gaat nog even duren kan ik je zeggen

‘Ha, daar hoor ik de verloskundige Miep zeggen, dat het morgen zover is. Nou ik dacht het effe niet. Miep altijd met die nare strakke band om mijn moeder en mij heen. Mijn moeder zegt steeds: “Zit die band niet te strak?’ En wat denk je dat Miep zegt: “Nee hoor Jeannet, dat kan de baby heel goed hebben.” Ja, ja, Miep jij wel hé. Morgen! Moet je voelen hoe koud het is. Mijn moeder doet elke dag truien, vesten en jas over elkaar aan, zodat we het beiden niet koud krijgen. En nog rilt ze door die snerpende wind. En ik erbij. Ik probeer mijn moeder wel warm te houden, maar ja, ik zit alleen in haar buik. Daar heeft ze weinig aan. Nee, dan afgelopen zomer, toen was het zo heerlijk warm. De zon op de buik van mama en ik maar spelen in mijn zwembad hier, rugslag, buikcrawl. Dan die frisse wind eromheen, dat deed mijn moeder goed, dan kon ik wel voelen. Ik hou van warmte en dat is geen wonder ook. Mijn mama mag dan wel een Nederlandse zijn, maar mijn vader komt uit Ghana. Ja, ik heb goed opgelet hoor met die zware gesprekken met de ouders van mama. Hij zou een andere culturele achtergrond hebben en hoe gaat hij met zo’n baby om. "Zo'n" baby dus. Nou ik kan je vertellen, hij is hartstikke lief voor mij en ook voor mama, wrijft zo zachtjes over mijn hoofd. Daar kan die verloskundige nog wat van leren. Laat die Miep eerst maar eens met behoorlijke temperaturen komen. Dan praten we wel verder.’

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen mw. Marie, wat een grappig verhaaltje heb je geschreven! Het leest ook lekker weg. De zin "Die baby was ik dan dus" vind ik echter geen sterke zin. Volgens mij moet het op z'n minst "die baby BEN ik" zijn want hij/zij is momenteel nog steeds een baby. Misschien kan de zin helemaal weg? We snappen het evengoed wel. Graag gelezen en fijne dag! P.s. die Miep lijkt mij ook niet zo aardig ;)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Verfrissende humor, Marie. Met plezier gelezen.
Fijn te lezen John Doe.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen mw. Marie, wat een grappig verhaaltje heb je geschreven! Het leest ook lekker weg. De zin "Die baby was ik dan dus" vind ik echter geen sterke zin. Volgens mij moet het op z'n minst "die baby BEN ik" zijn want hij/zij is momenteel nog steeds een baby. Misschien kan de zin helemaal weg? We snappen het evengoed wel. Graag gelezen en fijne dag! P.s. die Miep lijkt mij ook niet zo aardig ;)
Dank je Karinska voor je scherpe blik, je uitleg is duidelijk. Ik heb het veranderd in : "Zo'n" baby, ja ja. Het gaat er mij om duidelijk te maken dat de baby een heus mens is en die wil gerespecteerd worden. Is mijn bedoeling zo duidelijker? Fijn dat je het graag gelezen hebt, daar schrijf ik voor. Zonnige middag.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Heerlijk verhaal. Ik raakte even uit het ritme bij de losse zin: 'Miep begrijpt ...' Misschien hier die Miep en in de latere zin die weghalen? Misschien een idee om de zin: "Zo'n" baby, ja ja. op de volgende zin te zetten. Dan ligt de nadruk er goed op. Ook raakte ik even in de war van de aanhalingstekens. Ik snap je bedoeling, hoor. Ook ik heb dit met plezier gelezen. Ook mooi het vooroordeel erin verwerkt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze ongeborene lijkt me fraai verstandig, haha. Komt realistisch bij me over. Graag gelezen. Alleen de titel al, bezorgt mij een zalige glimlach.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit wordt een eigenwijze dondersteen, maar wel eentje met een groot hart! Heerlijk hoe deze baby koude cijfers en bezwaren overboord gooit en zich alleen met de liefde bezighoudt. Heel graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Heerlijk verhaal. Ik raakte even uit het ritme bij de losse zin: 'Miep begrijpt ...' Misschien hier die Miep en in de latere zin die weghalen? Misschien een idee om de zin: "Zo'n" baby, ja ja. op de volgende zin te zetten. Dan ligt de nadruk er goed op. Ook raakte ik even in de war van de aanhalingstekens. Ik snap je bedoeling, hoor. Ook ik heb dit met plezier gelezen. Ook mooi het vooroordeel erin verwerkt.
Dank je Levina voor je leuke en leerzame woorden. Ik heb even nagedacht over Miep etc. en heb ervan gemaakt: Ja, ja, Miep jij wel hé. De bay staat nu ook op een nieuwe regel. Mooi dat je het eeuwige vooroordeel aanhaalt, waar de diepgewortelede angst van (groot)ouders zit tav ongeborenen kind bij hun dochter. Zullen zij voldoende beschermd worden? Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze ongeborene lijkt me fraai verstandig, haha. Komt realistisch bij me over. Graag gelezen. Alleen de titel al, bezorgt mij een zalige glimlach.
Nele wat een prachtige laatste zin van jou. Gelukkig komt het realisisch over op je, dat was ook mijn bedoeling. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit wordt een eigenwijze dondersteen, maar wel eentje met een groot hart! Heerlijk hoe deze baby koude cijfers en bezwaren overboord gooit en zich alleen met de liefde bezighoudt. Heel graag gelezen!
Chantal wat een mooie samenvatting geef je. De liefde overwint alles, zegt men toch. Fijn weekend

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stukje. Een lekkere eigenwijze baby. Daar zullen de ouders nog veel plezier aan beleven.
Fijn dat je het kan waarderen Nyceway. Ieder kind heeft zijn muziek, heeft een moeder mij ooit eens vertelt. Fijne avond.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, … wat een mooi stukje. Ik hoorde de baby zeggen: dat ben ik dan dus. Zij windt er geen doekjes om; zij staat pal! Prachtig.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Dit was leuk om lezen, grappig, maar toch een ontroerende ondertoon. Die kleine zal niet over zich heen laten lopen, dat is duidelijk!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, … wat een mooi stukje. Ik hoorde de baby zeggen: dat ben ik dan dus. Zij windt er geen doekjes om; zij staat pal! Prachtig.
Dank je Riny voor je complimenten, dat doet mijn schrijvershart goed op deze natte namiddag. Grappig dat je het de baby hoort zeggen. Ik heb het nu niet geschreven, maar de bedoeling komt dus goed over. Leuk om te lezen. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Dit was leuk om lezen, grappig, maar toch een ontroerende ondertoon. Die kleine zal niet over zich heen laten lopen, dat is duidelijk!
Joke, dank voor je mooie woorden, doet me oprecht goed. Fijn dat je buiten de stoere taal, de ontroerende ondertoon eruit haalt. Opzet gelukt aan mijn zijde. Fijne zondag.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie wat een heerlijk en mooi verhaal. Een kind naar mijn hart, die gaat het wel redden in de soms boze buitenwereld. Als het kind zover is dat het al vast voedsel kan eten, zal het zeker de kaas niet van zijn/haar brood laten eten :-) Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, wat een wijs kind, hoe ze al besef toont van de karakters van de volwassenen om haar heen! Je ontroert met dat inzicht, maar geeft ook vertrouwen in de toekomst met de laatste alinea. Chapeau!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie wat een heerlijk en mooi verhaal. Een kind naar mijn hart, die gaat het wel redden in de soms boze buitenwereld. Als het kind zover is dat het al vast voedsel kan eten, zal het zeker de kaas niet van zijn/haar brood laten eten :-) Met plezier gelezen.
Thea Josephine, dank je wel dat je het met plezier gelezen hebt. Vind ik een heel prettig gevoel. En idd die laat zich niet met een kluitje in het riet sturen. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, wat een wijs kind, hoe ze al besef toont van de karakters van de volwassenen om haar heen! Je ontroert met dat inzicht, maar geeft ook vertrouwen in de toekomst met de laatste alinea. Chapeau!
Dank je voor je compliment Ton, dat is een opsteker op deze herfstachtige avond. Leuk dat je de ontroering 'voelt'. Dat is een woord wat prachtig past bij een ongeborene of pasgeborenen. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Jaap uit Ghana, niet uit Gouda. Wie heet er eigenlijk nog Miep tegenwoordig? En opa en oma, zijn die verder wel een beetje lief? Misschien heeft Jaap wel echt moeilijke culturele bagage. Ik ken hem niet. Opa en oma zullen het wel beter weten. Wat weet zo'n baby nou?

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Jaap uit Ghana, niet uit Gouda. Wie heet er eigenlijk nog Miep tegenwoordig? En opa en oma, zijn die verder wel een beetje lief? Misschien heeft Jaap wel echt moeilijke culturele bagage. Ik ken hem niet. Opa en oma zullen het wel beter weten. Wat weet zo'n baby nou?
Tilma, ja dat ongeboren leven hé, vol wondertjes.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oh kon je ze maar uitkiezen in een babysupermarkt. Deze zou beslist in mijn karretje belanden. Wat een heerlijk verhaal om te lezen.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh kon je ze maar uitkiezen in een babysupermarkt. Deze zou beslist in mijn karretje belanden. Wat een heerlijk verhaal om te lezen.
Leuk Mechtilde dat je alsnog komt lezen. Een babysupermarkt, heerlijk. Ja dit is echt een dotje hoor! Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marie, Dit is een leuk verhaal dat ik met een grote glimlach gelezen heb. Zal volgens mij een pracht van een mens worden. :)
Marijcke wat een fijne woorden over mijn tekst. Van uw hand is dat een zeer groot compliment, dank u wel. Daar geniet ik van, dat u het met een grote glimlach heeft gelezen. Ik ben vereerd dat u bij mij kwam lezen. Iedere keer als het volle maan is, denk ik weer aan u, vooral aan die leuke opdracht met de heksen en sterrenregens. Hele fijne avond.