#210 het schoolplein
Het schoolplein
“Het is toch te zot voor woorden, we moeten onze kinderen toevertrouwen aan iemand die we nog niet eens hebben gezien!” Op het schoolplein is het een kakofonie van verontwaardigde geluiden. De moeders op het plein zijn in alle staten. Ze hebben net hun kinderen op school afgeleverd voor de eerste schooldag, maar er was geen leerkracht te bekennen. De directeur nam de klas waar.
“De directeur zei dat ze wel aanwezig was, maar de klas nog niet direct kon ontvangen,” zegt Syl, ter verdediging van de leerkracht.
“Ik heb gehoord dat ze nog weinig ervaring heeft. Deze start belooft niet veel goeds,” zegt een moeder met een bos roodbruine krullen.
“Ze gaf volgens mij eerst les in de stad. Ze is hier nog maar net komen wonen begreep ik. Wisten jullie dat ze samenwoont met een vrouw?” De vrouw met het korte zwarte haar trekt een vies gezicht.
“Ach joh, laten we haar in ieder geval een kans geven. Misschien heeft ze wel een goede reden dat ze nog niet in de klas was.”
“Syl, jij bent echt veel te naïef!” Reageert de vrouw met de zwarte haren fel.
De ouders van groep 2A blijven druk pratend op het schoolplein staan, alsof ze de leerkracht opwachten. Het gesprek gaat al snel over andere zaken. Na een tijdje kijkt Syl opzij “Lekker begin zo, je zult ook wel denken... Je bent volgens mij nieuw hier, of niet?”
Jana steekt haar hand uit en stelt zich voor “Ik ben de moeder van Chris, we zijn hier inderdaad net komen wonen. Ik hoop op een goed schooljaar, Chris heeft al veel meegemaakt op zijn vorige school.” Ze kijkt op haar horloge “Ik ga even binnen kijken hoe het met hem gaat.”
Jana loopt tevreden de school in. Ze klopt op de deur van 2A en wenkt de directeur. “Bedankt Tom, ik weet dat het een vreemd verzoek was, maar mijn ervaringen op de vorige school waren allesbehalve positief. Deze 10 minuten waren heel verhelderend.”
“Geen probleem Jana, ik hoop dat jullie een goed schooljaar hebben.”
Tom vertrekt naar zijn kamer en Jana loopt de klas in. “Goedemorgen kinderen, ik ben juf Jana, en ik hoop dat jullie net zoveel zin hebben in dit schooljaar als ik.”
Haha, wat een sluwe
Bedankt voor het compliment
Heerlijk.
Dank je Tilma
Hoi Est, heel herkenbaar die
Aangepast. Geen zorgen, Jana
Leuke originele invulling van
Dank je John Doe.
Heerlijk verhaal, leuke
Bedankt Lizette. Ik heb de