Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#210 - klas

'Nou waar blijft die nou?' geïrriteerd draait Sam met haar ogen. Sam is altijd mega ongeduldig en heeft stress over zowat alles. Dit laat ik haar dan ook weten. 'Ze komt wel' suste ik haar. Wat kan het eigenlijk schelen? Het is maar een leerkracht ,zo heb ik minder les. Kan ik even mijn hoofd op de bank leggen om wat te rusten. Ik ben dood op en school is nog niet begonnen. Ik weet totaal niet hoe ik dit schooljaar ga halen. Vorig jaar was ook al een ramp! 'Sammeke! Ze is nog maar 10 minuten te laat dramaqueen!' Sam wordt weer eens belachelijk gemaakt, dat is nu elk schooljaar. 'Jezus! doe eens normaal Bart!' snauw ik hem toe. De kinderen in deze klas snappen geen rotte bal van goed gedrag en respect voor anderen. 'Ik doe normaal maar zij daar niet!' wordt er terug gezegd alsof hij in zijn volste recht is. 'Jij bent hier de oudste in de klas gedraag je er ook naar.' hoorde ik nog iemand zeggen,maar mijn aandacht wordt afgenomen als Sam opstaat. 'Ik ga naar de lerarenkamer eens vragen waar Mevrouw Havers blijft' ze wilt het klaslokaal verlaten als Bart opstaat. 'Sam ga terug zitten! Ik wil geen les oké!' dreigend gaat hij voor haar staan. 'Eeh gast doe normaal! Het gaat maar om een domme les alstublieft!' het klinkt paniekerig,de klas was dan ook echt in paniek aan het raken. Iedereen weet hoe agressief Bart soms uit de hoek kan komen. 'het gaat niet zomaar om een domme les.' Sam had tranen in haar ogen. 'Wat is hier dan zo bijzonder aan?' hij gaat op de lessenaar zitten waar ik aan zit. 'Je zit op mijn pennenzak' zeg ik dood serieus. Maar hij reageert niet op mij. 'het is de eerste schooldag! eerlijk als de leerkracht op de eerste schooldag ziek is had de directeur hier allang gestaan!' gilt Sam luid. Ik geef haar gelijk en ik zie en merk aan de klassfeer dat ik niet de enige ben die het met Sam eens is. 'Goh' Bart begon plots hard te lachen. 'Wat?' nu stond ik ook op. 'kom zeg het maar. Ik ben jou nu wel kots moe.' ik zucht super luid. 'Misschien heb ik mevrouw Havers vermoordt!' Ik zie hoe hij een zakmes uit de zak van zijn trui haalt.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cliffhanger alert! Haarfijn de verhoudingen weergegeven. Interpunctie-technisch schort er van alles aan de tekst en er mag best wat alinea verdeling in, maar wat maakt dat uit? De toon is gezet.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer orde in de chaos te scheppen, dat maakt het verhaal overzichtelijk en prettiger om te lezen. Verder graag gelezen

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima sfeer en inleiding Imani, jammer dat verhaal hier eindigt, nu je alles op scherp hebt gezet. Dat zinnetje 'Je zit op mijn pennenzak' droog komisch hier. Verder sluit ik me aan bij de vorige opmerkingen; met meer structuur (alinea's) en interpunctie maak je dit verhaal beter leesbaar.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met de voorgangers, wat witregels maakt het makkelijker lezen. Het verhaal leest op zich soepel, er zit vaart in en spanning. Je schrijft zowel in verleden als tegenwoordige tijd, dat is wat chaotisch *ze wil de klas verlaten *heb ik ... vermoord (zonder t) *doodop is één woord