Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 2018# robots

Robot eerst jezelf, Een relatie met een robot, yes, een leuk onderwerp om over te schrijven. Heb ik eindelijk een excuses om een relatie aan te gaan met de perfecte man. Nou ja perfect. Ik maak hem perfect. Hij moet 1.80 lang zijn, breed en gespierd natuurlijk. Verder bepaal ik wat hij tegen mij zegt en wat hij niet mag zeggen of hij dienstbaar is en niet vreemdgaat natuurlijk. Een ideale man die ik helemaal naar mijn zin kan instellen, in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen. Dan stelde ik mij in op de man en cijferde mij helemaal weg. En ja, ik werd bedrogen en belogen. Maar hoe vind ik zo’n robot en wat zou die gaan kosten? En wat als die robot sensors heeft, die zintuigen nabootsen. Ik kijk nergens meer van op. Stel dat die robot mij niet wil. Dat zou pas een deuk in mijn eigenwaarde geven. Of stel dat ik hem moet afwijzen omdat ik hem niet leuk vind? Zit ik straks met een berg schuldgevoel die waarschijnlijk door een andere robot moet worden opgelost. Even over nadenken dus. Informeren op internet. Alles digital tegenwoordig. Een appje sturen, bankieren via een draadje, glasvezel wel natuurlijk, jogging met een digitale meter om, de weg via een tomtom..de natuur wordt ook geregeld in een bui hoef ik niet meer te lopen en de koeien hoeven ook niet meer op stal om te worden gemolken Uitgerust met elektronica zijn de koeien zelfregelend. Ik voel me sterk, ik kan alles weten, bewapend ben ik iedere dag met veel digitale instrumenten en apparaten. Ik lijk zelf wel een robot en vraag me tegelijkertijd af hoe het met de relatie met mijzelf is gesteld. Paula Leenders Paulaleenders_99@hotmail.com