Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#209 Happy Birthday

Niet zo wiebelen nu. Anders lukt het nooit  met die valse wimpers. Ik zie heus wel dat je zenuwachtig bent; die roze blosjes verraden je. Toch moet je je nu even concentreren. Die wimpers moeten goed zitten. Je weet toch hoe verleidelijk ze staan, hoe je blik er mysterieuzer van wordt, het bruin van je ogen dieper. Ja, perfect! Dat zal hij prachtig vinden! Je hoeft niet bang te zijn. Ook status is machteloos tegenover zoveel sensualiteit. Lach gewoon je beroemde lach - wacht, hier nog iets meer rood voor op die volle lippen- en hij zal geen seconde denken aan het meisje dat je werkelijk bent. He, dat is niet erg, dat is juist goed. Je hebt dat meisje van vroeger niet meer nodig. Dit plaatje zal ervoor zorgen dat je nooit meer eenzaam bent. Kom, tijd om de krullers uit je haar te halen. Kijk nou hoe al dat platina als een waterval om je slanke hals valt. Ik zie nu al voor me hoe hij het zacht opzij zal schuiven om je nek te kussen. Bijna is het plaatje compleet. Alleen nog je tache de beauté. Een bewijs van schoonheid dat totaal overbodig is, maar ik weet dat je er aan hecht. Alleen perfectie kan jezelf overtuigen. De laatste restjes onzekerheid verberg je onder een paar druppels Chanel no.5 en dan kijk je me aan, zoekend naar bevestiging. Kom op meisje, fluister ik, je kan dit. Zolang ze niet te dichtbij komen, kan je ze allemaal laten geloven in de muze die ze van je hebben gemaakt. Dus laat Norma nu maar thuis, op haar zit een president echt niet te wachten. Hij smacht enkel en alleen naar jou. En naar een zwoel Happy Birthday van een illusie die Marilyn heet.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg mooi, Chantal, hoe je haar transformatie van onzeker meisje naar vamp beschrijft. Je weet haar worsteling met haar kwetsbaarheid en de bewuste keuze dat meisje te verstoppen goed naar voren te laten komen. " Dit plaatje zal ervoor zorgen dat je nooit meer eenzaam bent." Mooi hoe je in één zin weergeeft welke illusie een masker kan bewerkstelligen. Goed stuk! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Chantal, Mooi, erg mooi hoe je langzaam transformeert zowel qua uiterlijk en zelfvertrouwen. Goed beschreven!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, dank voor je fijne reactie. Het is bizar hoe we soms willen transformeren om aan het ideaalbeeld van een ander te kunnen voldoen. Ah Levina, dankjewel! Daar word ik blij van! Jurrit ook bedankt voor je compliment!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Chantal, … je laat hier duidelijk zien wat er zich achter een dikke laag make up kan verschuilen. Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt. Haha, ik heb Norma nog even opgezocht en zag daar een perfect opgemaakte Maria Callas.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het helemaal niet leuk dat het Marilyn Monroe blijkt te zijn. Alles daarvoor vond ik wel leuk.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een geduld heb je om er zo perfect uit te zien. Mooi geschreven Chantal. Zo doorgaan. Waarom schrijf je het fluistergedeelte niet tussen aanhalingstekens? Hoewel het zacht is wordt het wel gezegd.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rik, wat een fijne reactie, dankjewel! Riny bedankt voor je leuke reactie en fijn dat je ook Norma nog even op hebt gezocht. Ze zou blij zijn geweest met je aandacht! Tilma, dank voor je commentaar! Je geeft me stof tot nadenken, ookal weet ik nog niet zo zeker of het verhaal alleen maar over Marilyn gaat. Tja, dank voor je mooie compliment! Ik twijfelde over die haakjes, maar tegen jezelf praten is natuurlijk ook een conversatie.