Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#208 Hart en ziel

“Ik moet toegeven, ik heb jullie onderschat. Ik had verwacht dat we jullie zouden verpletteren als mieren. Volgens onze berekeningen hadden we binnen zes maanden moeten winnen, maar jullie gaven niet op. Chapeau mevrouw Obama, chapeau. Vertelt u mij alstublieft, hoe heeft u dat klaargespeeld? Eerlijk is eerlijk, die plotselinge samenwerking met de Russen was een meesterzet, die zag ik niet aankomen. Jullie mensen, ik krijg het bijna niet uit mijn luidspreker, maar ik heb zowaar bewondering voor jullie gekregen. De kans was 94,4% dat jullie na de slag bij Washington als ratten op de vlucht zouden slaan, toch hielden jullie stand. Laten we het er op houden dat het geluk aan jullie zijde was.” “Bedankt voor uw lovende woorden generaal Blincx. Uw vleierij maakt me verlegen. Ondanks al uw intelligente, rationele beschouwingen heeft u toch iets over het hoofd gezien. Iets dat al uw bits en bytes te boven gaat. Weet u, wij hebben iets onontbeerlijks, iets dat ons mensen maakt en ons verbindt. Iets dat u en uw soortgenoten nooit zullen bezitten.” “Mevrouw Obama, houd mij niet langer in spanning. Wat denkt u samen met de andere mensjes te bezitten dat u superieur maakt?” “Een hart en een ziel generaal. Er is meer dan vlees en botten, hier huist iets dat ons verbindt. Laten we het voor uw gemak liefde en passie noemen. De betekenis daarvan kunt u vast ergens in uw geheugen opzoeken. Afijn, genoeg gepraat. Uiteindelijk zijn we hier voor zaken. U heeft nu genoeg tijd gerekt, ik zou bijna denken dat u menselijk begint te worden. Zet uw handtekening nu maar onder de onvoorwaardelijke overgave. U mag tekenen bij het hartje.”

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof niet dat een robot denigrerend 'mensjes' zou zeggen. Ik geloof ook niet dat mensen hart en ziel hebben. Pictures, or it didn't happen. Als er dan toch strijd geleverd wordt tussen mens en robot, wil ik ook scherven zien ook.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tilma, Deze robot heeft blijkbaar toch een emotie, minachting. Hadden ze nu maar wat meer gevoel in hun donder gehad, dan hadden we ook meer wapengekletter gezien!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"U mag tekenen bij het hartje " ach daar hou ik van! Ook fijn dat mevrouw Obama terugkeert in het Witte Huis. En ik geloof in hart en ziel dus bij mij raak je wel een gevoelige snaar met je verhaal.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Chantal, Dankjewel. Ik ben blij dat het verhaal je heeft weten te raken. En mevrouw Obama in het Witte Huis, wie weet. Misschien heb ik een vooruitziende blik ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien weet jij meer dan ik, zou de derde wereldoorlog echt worden voorkomen door een vrouw? Ik hoop het.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vind de praatstijl van de robot niet echt als een robot klinken. Natuurlijk kunnen robots een gevoel krijgen, waardoor ze minachten en 'mensjes' zeggen, maar dan zouden ze ook de concepten hart en ziel beter moeten begrijpen. Om de kracht van hart en ziel naar buiten te laten komen, is het misschien leuk om de robots juist zo koud als ijs neer te zetten. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mike, Ik wilde een eigen draai aan mijn robot geven en er geen blikken trommel van maken. Gezien de diverse opmerkingen heb ik daarmee de lezer uit het oog verloren. Die wil blijkbaar toch liever een herkenbare, stereotype robot. Weer wat geleerd.