Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#206 Vinger

Op haar rechterzij lag ze, sliep diep en droomde toen de vinger voorzichtig zijn tocht begon, hij vlinderde over haar haar, vond haar oorschelp vulde die met verhalen over vrijen in de golven ze zuchtte zacht droomde gretig door De vinger streelde streepjes over haar nek zwaaide breed uit over haar schouders links en rechts vond de holte van haar linker oksel verdween daarin half ontwaakte ze hijgde even bewoog mee met de vinger strekte zich lag weer stil Terug kroop de vinger naar haar ruggengraat liep langzaam langs de wervels week uit naar de zijkant van haar linker borst streelde kneedde gleed terug naar haar rug plaagde omlaag naar haar heupen waaierde uit in brede streken die haar huid rood kleurden Klaarwakker zocht haar linkerhand de vinger om hem de binnenweg te wijzen maar hij was weg kreunend kromp ze ineen, wachtte tot hij terug kwam en nat en warm verdween tussen haar billen als vanouds hun weg vond naar vuur en vlam.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Cora, zelfs zonder de geplaatste komma’s, punten ed zit het ritme er stevig in! Wat mij opviel is de zin van de linkerborst. Bij lezen in het ritme leek het net alsof haar borst terug gleed naar de rug en toen dacht ik, dat kan niet en las ik het nogmaals en snapte het toen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, fijn dat die borst weer op zijn plek terecht kwam .-) Dankjewel, voor je reactie. Ik merk dat ik meer leestekens gebruik als ik weet dat ook nietgedichtenliefhebbers mijn gedichten lezen. Om het lezen en begrijpen hen makkelijker te maken. In de originele versie gebruik ik nauwelijks meer leestekens.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig zacht en warm. Deze: 'als vanouds hun weg vond' begrijp ik niet. Hun? Dichterlijke vrijheid?
Dankjewel Stella! In 'als vanouds hun weg vond' probeer ik inderdaad dichterlijk aan te geven dat het om intimiteit gaat tussen mensen die elkaar en elkaars lijf al heel lang kennen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het had van mij iets minder expliciet mogen zijn maar goed hoe je de balans hebt gevonden van duidelijk zijn zonder plat te worden. Het ritme glijd langzaam mee. Goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het had van mij iets minder expliciet mogen zijn maar goed hoe je de balans hebt gevonden van duidelijk zijn zonder plat te worden. Het ritme glijd langzaam mee. Goed gedaan! :thumbsup:
Dank voor je reactie, hij ontlokt me een glimlach: ik heb inderdaad erg gezocht naar beeldend enerzijds zonder dat het plat wordt!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi meegenomen aan de hand van een vinger.
Dankjewel Hadeke, soms krijg je eerst een vinger en volgt daarna de rest ;-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
je eerste alinea vind ik prachtig, de vinger in de oksel haalt mij persoonlijk uit de droom - heel irritant lijkt me dat, maar dat zal persoonlijk zijn. Aan het eind wordt het iets te expliciet naar mijn smaak - maar dat is uiteraard al helemaal persoonlijk (en maakt dat ik deze week bijna nergens te reageren weet ...)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je eerste alinea vind ik prachtig, de vinger in de oksel haalt mij persoonlijk uit de droom - heel irritant lijkt me dat, maar dat zal persoonlijk zijn. Aan het eind wordt het iets te expliciet naar mijn smaak - maar dat is uiteraard al helemaal persoonlijk (en maakt dat ik deze week bijna nergens te reageren weet ...)
Dan ben ik dubbel blij dat je wel op mijn gedicht reageerde, dankjewel. Wonderlijk hoe verschillend erotiek wordt gezien en beschreven. Ik heb ondertussen gerichte feedback gekregen (niet hier) op dit gedicht en ga daar mee aan de gang, ook daarin werd opgemerkt dat de laatste zinnen wat wringen. In ieder geval nogmaals dank voor je reactie schrijvenmaar!