Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#206 Land van begeerte

De koning is het zat. Iedereen in zijn liefdesland gaat scheiden. In de avond klinkt geen sensuele serenade meer, de scheldkanonnades zijn niet van de lucht. Een vloed van beschimpingen stroomt over de akkers en volgens Koning Liefde ontbreken de liefdessappen. Hij vaardigt een achteromwet uit. In het vervolg zullen mannen en vrouwen gescheiden van elkaar leven. De vrouwen in de valleien der lusten en de mannen op de toppen van de bergen. Hun samenzijn kan alleen plaatsvinden als de vrouw het gedicht van de man op de juiste manier weet te interpreteren en het met zoete tong kan declameren. De man dient woorden te kiezen die haar hart zullen openen en er geen hobbel meer in de weg zal zitten. Het doel is dat er verscholen lusthofjes ontstaan. Eldorado’s van melk en honing, alwaar de echteliefdeslieden naar hartenlust lieven. Met mond en met maag. Dat de geliefden elkaar bespelen als ware het muziekinstrumenten. Geen wanklank zal uit hun kelen klinken. Alle spijzen dienen met liefde te worden bereid, louter toverdranken worden gedronken. Voor eventueel te geile gasten wordt de soep te heet opgediend, hetgeen als ondeugd wordt beschouwd. Soep behoort liefelijk te worden gelepeld. Lig liever lepeltje/lepeltje op de nachten van hereniging. Bereid deze consommé volgens de leer van afrodisiaca. De lustopwekkende kracht van Lavas, omgedoopt tot Liebstöckel, mag natuurlijk niet ontbreken. Het aardse paradijs eindigde met een appel, in dit lustoord zullen alleen liefdesappels groeien, de Pommes d’Amour. Het volkslied zal worden aangepast in: In dit Lusthof is paren de ware deugd, we omarmen elkaar met vreugd. Bevrucht elkaar als bijen de bloembladen op de met liefdespeterselie begroeide paden. Alles wasemt begeerte en wellust uit Een man een man, elke vrouw een bruid.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg er zin in, Levina. Heel leuk geschreven. Pommes d'amour. Hoe krijg je het uit je tekstverwerker. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: al lezende werd het almaar mooier en het slot was het allermooist tal van vondsten tesamen een liefdesketting

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg er zin in, Levina. Heel leuk geschreven. Pommes d'amour. Hoe krijg je het uit je tekstverwerker. Graag gelezen.
Ha John, Fijn dat je het graag gelezen hebt. Ik heb bewust voor een sprookjesachtige sfeer gekozen. Ik mag graag erotisch schrijven, maar zelden in het openbaar. Dan moet je echt een pseudoniem nemen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: al lezende werd het almaar mooier en het slot was het allermooist tal van vondsten tesamen een liefdesketting
Ha Peter, Wat een mooie samenvatting. Hartelijk dank.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ga ook voor een kilootje pommes d'Amour! Je achteromwet is een fantastische uitvinding en als een sprookje geschreven Levina! Ik weet niet zeker of ik het woord 'geile' helemaal in je poëtische stijl vind passen, maar het allitereert wel lekker met 'gasten'. "Elke vrouw een bruid" romantischer kan je niet eindigen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ga ook voor een kilootje pommes d'Amour! Je achteromwet is een fantastische uitvinding en als een sprookje geschreven Levina! Ik weet niet zeker of ik het woord 'geile' helemaal in je poëtische stijl vind passen, maar het allitereert wel lekker met 'gasten'. "Elke vrouw een bruid" romantischer kan je niet eindigen!
Ha Chantal, Ik heb ook mijn twijfels gehad over dat geile. Toch denk ik van wel, vanwege in de eerste plaatst inderdaad de alliteratie, maar ook vanwege soep. Met als achterliggende gedachte, soepzooitje. Blij met je leuke reactie.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De achteromwet vind ik mooie vondst. Een sprookjesachtig land van louter lusten. Leven ze nog lang en gelukkig?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De achteromwet vind ik mooie vondst. Een sprookjesachtig land van louter lusten. Leven ze nog lang en gelukkig?
Ha Hadeke en dank je Hadeke. Tja, in sprookjes kan alles, toch? En wat is lang en wat is gelukkig? In het echte leven wordt zo vaak het lieflijke weggemaaid. Wie is daar gelukkig van geworden?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig verhaal Levina. Ik zie het helemaal voor me en ondanks dat ook in het verhaal steeds die poëzie naar boven komt drijven, is het ook leuk om aan het einde het volklied als gedicht te lezen.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig Levina! Net als Chantal heb ik ook wel wat moeite met het woord geile, niet vanwege preutsheid, maar omdat het zo hard overkomt in je fantastische sprookjeswereld. Zelf zou de zin 'Voor geile gasten ... t/m ... de nachten van hereniging.' schrappen en de volgende zin wijzigen in: Bereid de soep voor de liefde volgens de leer van afrodisiaca. De nachten van hereniging zou ik wel op een andere plek gebruiken. Dat vind ik zo mooi gevonden. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank voor komen lezen en jullie fijne reacties Stefanie en Nancy. Ik heb jullie hier gemist de laatste tijd. Morgen kom ik bij jullie lezen. Vandaag slecht bereik. Een heerlijke dag gewenst.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig Levina! Net als Chantal heb ik ook wel wat moeite met het woord geile, niet vanwege preutsheid, maar omdat het zo hard overkomt in je fantastische sprookjeswereld. Zelf zou de zin 'Voor geile gasten ... t/m ... de nachten van hereniging.' schrappen en de volgende zin wijzigen in: Bereid de soep voor de liefde volgens de leer van afrodisiaca. De nachten van hereniging zou ik wel op een andere plek gebruiken. Dat vind ik zo mooi gevonden. Dank je wel.
Ha Ans, Dank je voor je feedback. Ik neem het mee en ga erover nadenken. Ik heb veel in Duitsland gewerkt en nog steeds contact met vrienden. Geil is daar een heel gebruikelijk woord. Vaak bedoeld als superleuk en niet per se seksueel getint.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn glimlach werd steeds groter tijdens het lezen. Waar kan ik een enkele reis boeken? :p Zeer originele invulling en knap gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn glimlach werd steeds groter tijdens het lezen. Waar kan ik een enkele reis boeken? :p Zeer originele invulling en knap gedaan! :thumbsup:
Ha May en dank je hartelijk May. Met een liefdesstempel in je paspoort van harte welkom.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De jury gaat het moeilijk krijgen. Ik lees hier nog een winnaar. (Mag ik de coördinaten voor in mijn navigatiesysteem?)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De jury gaat het moeilijk krijgen. Ik lees hier nog een winnaar. (Mag ik de coördinaten voor in mijn navigatiesysteem?)
Ha Stella en hartelijk dank Stella. We zullen afwachten en zien. Het is altijd raden wat een jury zoekt en of iets wel of niet past in het concept van het magazine. Ik ga dit wel aanschaffen, want het heeft mijn interesse beslist. Ik heb nog wel wat ideeën voor aanpassingen, dat blijf ik houden.