Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik wil dit wel #205

Ik wil dit wel. Ik zit een vergadering bij van de redactie van een plaatselijke krant op uitnodiging van een vriendin. Ze weet van mijn hartenwens om nog eens een stukje te mogen schrijven en mijn interesse hoe het bij zo’n redactie eraan toe gaat. Ik houd me wat op de achtergrond waardoor ik in de gelegenheid ben de mensen te observeren. Jonkies in mijn ogen. Vol enthousiasme. Haantjes. De één is nog niet uitgesproken of de ander neemt het woord al. Iedereen maakt notities, gewoon ouderwets op een bloknoot terwijl de notulist de laptop gebruikt. Het gaat rap, de onderwerpen wisselen elkaar snel af en ik heb moeite het allemaal te volgen. Dan word ik aangesproken. Ik zit met mijn mond vol tanden. De inhoud van het gesprek is me grotendeels ontgaan en dus ook de vraag. Gelukkig redt mijn vriendin me. Met wat gestotter geef ik antwoord en mijn hart maakt een sprongetje. Ik mag een column schrijven! Nu zit ik achter mijn laptop maar de woorden willen maar niet komen. Mijn enthousiasme is al tot een nulpunt gedaald. Niets is goed. Waardeloos. Ze hebben me helemaal vrij gelaten en ik kan 101 dingen bedenken maar krijg het niet geformuleerd. Dan maar een gedichtje. Fileleed Twee ogen die afwijken van de weg En binnen één seconde is er pech Te laat geremd Een piep, gekraak, een gil En dan is het even stil Te laat geremd Een mobiel achter het stuur Kan niet op dit drukke uur Te laat geremd De rij van auto’s groeit gestaag De snelheid is eruit en traag Te laat geremd Gelukkig geen persoonlijk leed Alleen wat blik wordt bij elkaar geveegd Te laat geremd Mensen leg dat ding toch weg Je bezorgt een ander niets dan pech Helaas geen column. Weg kans voor publicatie……

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een aardige vriendin, dat ze dat regelde. Jammer dat je HP een 'writersblock' had m.b.t. de column. De boodschap van het gedicht is echter volkomen helder en ik ben het er helemaal mee eens. Niks vanwege een druk uur. Gewoon helemaal uitzetten, tijdens het rijden. Lekker je hoofd leegmaken met stilte, of meebrullen met fijne muziek, via je ouderwetse autoradio. Kleine tip: misschien hier en daar een extra witregel gebruiken, Dat zorgt voor een prettiger leesbaarheid. Leuk bedacht (of echt gebeurd?) en graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi ElisabethD, welkom op dit forum! Dit vind ik een leuke bijdrage, heel beeldend hoe je de redactievergadering weergeeft en daardoor is het voor mij ook goed voorstelbaar. Echt uit het leven gegrepen! Ik sluit me aan bij Karinska; "Leuk bedacht (of echt gebeurd?)"

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De wil van je personage is in het begin duidelijk aanwezig waarna het obstakel komt: vastlopen. Een heel herkenbaar verhaal voor dit forum. :) Waarom vraag je niet eens of je mee mag kijken op een redactie? Bijvoorbeeld van een regionale krant? Wie weet mag het.